خانه کتابدار و کتابخانه روستای «اژدهاتو» در زنجان توسط فرماندار شهرستان زنجان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۸۳۲۸۷
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان در این آیین با اشاره به اینکه این ساختمان با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ساختمان این خانه مدت‌ها بود که به صورت نیمه‌کاره به حال خود رها شده بود.

امیرعلی نیکبخش با اشاره به فعالیت خوب خیرین در امور کتابخانه‌های استان زنجان افزود: خیرین در زمینه ساخت و توسعه کتابخانه‌های استان زنجان حضور پر رنگی ایفا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به توسعه کتابخانه‌های روستایی اظهار داشت: تلاش شده مکان‌های متروکه روستایی به کتابخانه تبدیل شود.

مدیر کل امور کتابخانه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه در روستای «اژدهاتو» کتابخانه‌ای به مساحت 105 متر مربع به بهره‌برداری رسیده است، خاطر نشان کرد: برای ساخت این کتابخانه 13 میلیون تومان از اعتبارات دهیاری و 37 میلیون تومان از اعتبارات کتابخانه‌ها برای تجهیز این کتابخانه استفاده شده است.

نیکبخش با اشاره به اینکه در استان زنجان 90 کتابخانه دایر است، اضافه کرد: از این تعداد 35 کتابخانه در شهرستان زنجان فعال است.

وی خاطر نشان کرد: 28 کتابخانه روستایی نیز در استان زنجان مشغول به کار هستند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای فرهنگی در روستاها عنوان کرد: این مکان‌ها می تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سطح آگاهی مردم موثر باشد.

در ادامه این آیین فرماندار شهرستان زنجان نیز با تاکید بر توسعه کتابخانه در روستاها اظهار کرد: باید دستگاه‌های مختلف در این زمینه همکاری خود را افزایش دهند.

مجید فرخی با اشاره به امکان استفاده از فضاهای بلااستفاده روستاها به عنوان کتابخانه گفت: این اماکن می‌تواند مراکز فرهنگی خوبی برای روستاها باشد.

ارسال نظرات