خبرهای داغ:
پیشکسوت دوران دفاع مقدس در جمع مردم سرایان:

روحیه سازش با دشمن، منجر به وابستگی می شود

پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: امروز با روحیه سازش نمی شود به جایی رسید چون دشمنان می خواهند ما را بخودشان وابسته کنند و باید مسئولین دولت بهوش باشند و با این ترفند دشمنان مقابله کنند.
کد خبر: ۸۶۸۳۲۸۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حسین خسروی در جمع بسیجیان سرایان با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: ملت شریف ایران ممنون خدا هستند که توانست آنها را با دست خالی بر دشمن تا دندان مسلح پیروز کند و اینکه این حادثه مهم تاریخ تاکنون بعنوان سندی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی زنده مانده است بخاطر جانفشانی های آنهایی است که رفتند و چراغ راه ما انسانها شده اند تا بتوانیم بقول مقام معظم رهبری با آن ستارگان راه را پیدا کنیم.

وی خطاب به بسیجیان توصیه کرد: از آنجا که تاریخ چراغ راه انسانها است پس تاریخ را مطالعه کنید خصوصا تاریخ هشت سال دفاع مقدس و از حوادث بزرگ آن مانند فتح خرمشهر عبرت بگیرید.

خسروی برای پیروزی سپاه اسلام در فتح خرمشهر شش ویژگی بزرگ ذکر نمود و افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس دشمنان قسم خورده اسلام خاک وناموس شما را نشانه گرفته بودند و امروز دشمن به قلب ایمان شما زده است و چون آنجا شکست خورد فهمید که تا ملت ایران ایمان به خدا داشته باشند همیشه شکست ناپذیر خواهند بود و امروز باید مواظب حربه های دشمنان در هجمه های جنگ نرم باشیم و فریب آنان را نخوریم.

این هادی سیاسی دومین عامل فتح خرمشهر را وحدت فرماندهی ذکر کرد و ادامه داد: در آن زمان تمامی ملت ایران، مسئولین و فرماندهان جنگ یکی شدند و به پیروزی رسیدند. و امروز دشمنان سعی بر این دارند تا به شگردهای مختلف ما را رو در روی هم قرار دهند و آن وحدت را از بین ببرند.

این پیشکسوت دفاع مقدس سومین عامل را صداقت دانست و اظهار داشت: چون در آن زمان محمد جهان آرا وهمرزمانش صداقت داشتند توانستند مقاومت کنند و با نثار جان خودشان پیروز بزرگ فتح خرمشهر را به ارمغان آورند.

وی چهارمین عامل فتح خرمشهر را تکیه بر نیروهای خودی ذکرکرد و گفت: تمامی رزمندگان آن زمان اقشار مختلف مردم بودند که با وحدت وانسجام خود توانستند نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنند.

خسروی خاطرنشان کرد: امروز آنهایی که می گویند ما نیاز به ابرقدرتها خصوصا آمریکا داریم تا مشکلات برطرف شود سخت در اشتباهند و با این کار خود آب به آسیاب دشمنان اسلام و انقلاب می ریزند.

وی تاکید کرد: اکنون برهمه ما واجب است که فرمایش مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل را عملیاتی نماییم و از وابستگی به دیگر کشورها دوری گزینیم.

این کارشناس مسائل سیاسی پنجمین عامل در فتح خرمشهر بالا بودن روحیه جهادی در بین رزمندگان اسلام دانست و عنوان کرد: امروز با روحیه سازش نمی شود به جایی رسید چون دشمنان ما می خواهند ما را بخودشان وابسته کنند تا ما نتوانیم به قله های پیشرفت دست پیدا کنیم و باید که مسئولین محترم دولت بهوش باشند و با این ترفند دشمنان مقابله کنند .

خسروی ششمین و آخرین ویژگی فتح خرمشهر را اطاعت از فرامین رهبری نظام بیان و اظهار کرد: امر رهبر امر ولی عصر(عج) است و ملت و دولت با پیوند و اتحاد خود باید امر ولی فقیه زمان را کاملا عملی کنند.

حجه الاسلام بنی اسدی در ابتدای مراسم با تبریک ایام ولادت حضرت امام عصر(عج) و سالروز فتح خرمشهر از حضور همه اقشار مختلف مردم در این مراسم قدردانی کرد.

گفتنی است، مراسم سالروز آزاد سازی خرمشهر همراه با یادواره شهداء در جوار گلزار شهدای گمنام شهرستان سرایان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها