مدیر کل ارشاد مازندران در گفتگو با بسیج مازندران:

درس آموزی از مکتب و سیره شهدای مدافع حرم بر همه واجب است

مراسم «عصر شعری با مدافعان حرم» به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم مازندران با حضور و شعرخوانی شعرای برتر مازندران فردا عصر در ساری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۳۲۳۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: مراسم «عصر شعری با مدافعان حرم» به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم مازندران با حضور و شعرخوانی شعرای برتر مازندران در ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم همراه با اجرای موسیقی دفاع مقدس و روایت روایان مدافع حرم از ساعت 16 تا 18 روز پنجشنبه 6 خرداد در سالن هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با دعوت از خانواده شهدا و ایثارگران استان، تصریح کرد: در این مراسم جانبازان و خانواده شهدای مدافع حرم مازندران در حادثه خان طومان نیز حضور دارند.

جاودانی با تاکید بر معرفی بیشتر سیره و منش عملی شهدای مدافع حرم از سوی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به آیندگان، افزود: باید اندیشه‌های شهدا در حوزه مدافعان حرم از طریق ابزارهای فرهنگی به آیندگان انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری، سازمان بسیج رسانه، شبکه تبرستان، حوزه هنری، سپاه کربلای مازندران، ارشاد ساری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای برپایی این مراسم تلاش کردند، گفت: رسانه‌های مازندران با ایجاد مصاحبه با خانواده شهدای مدافع حرم، نقشی اثرگذار در معرفی آثار شهدا در جامعه ایفا کنند.

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: درس آموزی از مکتب و سیره شهدای مدافع حرم در جامعه بر همگان واجب بوده و اهالی فرهنگ و هنر نیز خود را مکلف به تعظیم شعائر دینی و اسلامی می‌دانند.

مازندران 30 شهید در دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در سوریه تقدیم اسلام کرده است.


انتهای پیام/ت

ارسال نظرات
پر بیننده ها