راوی دوران دفاع مقدس بیان داشت: آزادسازی خرمشهر اوج افتخار ایران اسلامی در جنگ تحمیلی است.
کد خبر: ۸۶۸۳۲۳۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، عباس تیموری در مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در قوچان که با حضور گردان های بیت المقدس و امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی های خاص عملیات بیت المقدس که به منجر به آزادسازی خرمشهر شد، اظهار داشت: در دروان دفاع مقدس در برابر تمام دنیا ایستادیم و آزادسازی خرمشهر اوج افتخار ایران اسلامی در جنگ تحمیلی است.

وی افزود: در اوایل جنگ تحمیلی، فرماندهان ارشد نظامی رژیم بعث عراق، برای اشغال خرمشهر فقط دو گردان نظامی پیش بینی کرده بودند و سناریو رژیم بعث تصرف سه روزه خوزستان بود، اما با مقاومت رزمندگان اسلام، فقط هفت روز طول کشید تا نیروهای عراقی به پل خرمشهر برسند.

وی با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا و آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: برای آزادسازی خرمشهر بیش از شش هزار نفر از هموطنانمان شهید شدند، بنابراین نباید اجازه دهیم حافظه تاریخی ملت ایران پاک شود.

تیموری با بیان اینکه جنگ تحمیلی با تمام جنگ های دنیا تمایز داشت، تاکید کرد: به اعتقاد ۱۴ نظریه پرداز بزرگ دنیا، جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس در برابر تمام دنیا ایستاد.

وی در پایان یادآور شد: در دوران دفاع مقدس به ویژه در عملیات آزادسازی خرمشهر، تجهیزات رزمندگان بسیارکم بود اما با ایمان و اراده ای مثال زدنی در برابر دشمنان ایستادند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک کشور توسط دشمنان تصرف شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها