کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: در مقابل آمریکا نباید کوتاه بیایم چرا که کوتاه آمدن در مقابل آمریکا به منزله به رسمیت شناختن اسرائیل است.
کد خبر: ۸۶۸۳۱۶۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسین خسروی به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی فتح خرمشهر در جمع باشکوه بسیجیان و مردم شهرستان رشتخوار در محل حسینه ثارالله ناحیه این شهرستان گفت: لزوم برگزاری این برنامه ها یاد و گرامیداشت کلام خداست، چرا که خداوند در قران می فرماید نعمت خدا را بگویید، پیروزی خرمشهر حرکت تمام دنیا بر علیه جمهوری اسلامی ایران بود که این پیروزی کار جز حضور خداوند متعال نبود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاریخ یکی از منافع معرفت است، افزود: ملتی که گذشته خود را نداند، یا اگر هم بداند، و نسبت به آن بی توجه باشد، آینده خوبی نخواهد داشت. ملتی همیشه پبروز است، که عوامل پیروزی را تکرار کند و از عوامل شکست نیز اجنتاب کند.

وی در ادامه به دلایل پیروزی خرمشهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اولین عامل در پیروزی فتح خرمشهر ایمان به خدا بود، ۱۹ هزار اسیر، ساقط کردن۴۰ هواپیما، غنیمت گرفته شدن بیش از ۵۰۰ تانک، و تلفاتی که از دشمن گرفته شد چیزی جز قدرت ایمان به خدا نبود.

وی وحدت فرماندهی را دومین عامل پیروزی فتح خرمشهر برشمرد و اذعان داشت: امروز دشمن با ایجاد تفرقه های، شیعه و سنی، تفرقه های سیاسی، تفرقه قومی، جغرافیایی .. به دنبال استفاده از فرصت ها برای دستیابی به اهداف خود است.

کارشناس مسائل سیاسی سومین عامل پیروزی خرمشهر را صداقت بیان نمود وافزود: شهید جهان آرا با تمام وجود ۳۵ روز در مقابل لشکری عظیم از دشمن به مقالبه پرداخت و آنها را ۳۵ روز پشت دروازه های شهر نگاه داشت، چه چیزی جز صداقت باعث این پیروزی بزرگ شد.

وی همچنین داشتن روحیه جهادی را چهارمین عنصر در فتح خرم شهر عنوان کرد و بیان داشت: با لبخند تنها نمی شود دشمن را قانع کرد، در مقابل آمریکا نباید کوتاه بیایم کوتاه آمدن در مقابل آمریکا به منزله به رسمیت شناختن کشور اسرائیل است. محور تمام علت های پیروزی تبعیت از مقام معظم رهبری خواهد بود.

خسروی در ادامه به نفوذ فرهنگی دشمن اشاره نمود و تصریح کرد: تهدیدات دشمن هنوز پایان نیافته و چند برابر هم نیز شده، ما باید ایمان را بیشتر کنیم، ما در دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک ما را به دشمن ندادیم اما امروز دشمن در بحث های فرهنگی پرجمش را به جلو آورده که باید بسیار به این موضوع حساس توجه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها