این کارشناس مسایل سیاسی گفت: آقای موسویان خط و ربطش معلوم است شما توقع داشتید موسویان در موضوع برجام مثلا چه کاری انجام بدهد؟ موضع آقای جلیلی را داشته باشد نسبت به برجام!
کد خبر: ۸۶۸۳۱۴۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
مهدی اقراریان کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، در مورد افشاگری رسانه ها درباره ماجرای پرداخت 70 هزار دلاری یک موسسه آمریکایی به  دانشگاهی که حسین موسویان در آن اشتغال دارد، اظهار داشت: رفتار آقای موسویان و رفتار آمریکایی ها را کاملا منطقی می دانم؛ آنها برای به دست آوردن منافع خودشان دست به اقدامی زدند که در آن چارچوب قابل تحلیل است.

وی ادامه داد: آقای موسویان خط و ربطش معلوم است شما توقع داشتید موسویان در موضوع برجام مثلا چه کاری انجام بدهد؟ موضع آقای جلیلی را داشته باشد نسبت به برجام! موسویان شخصیتی است که در داخل آمریکا تدریس می کند و زندگی می کند مواضع، نگاه و رفتارش کاملا مشخص است رفتار آمریکایی ها و رفتار آقای موسویان و اقدامی که انجام گرفته است در چارچوب تحلیل منافع قدرت آمریکایی ها قابل توجیه است. شما دو تا بازیگر دارید و هر دو بازیگر با هم همسو هستند، یعنی اینها آمده اند مکمل همدیگر عمل کنند. شما به موسویان در رسانه چه می خواهید بگویید؟

کارشناس مسائل سیاسی در مورد خاستگاه موسویان تصریح کرد: نکته اول درباره آقای موسویان و این جریان اینکه اصلی ترین مساله ای آنها این است که به غرب و آمریکایی ها خوش بین هستند؛ نکته دوم اینکه این افراد در حوزه سیاست خارجی نگاهشان به همکاری با آمریکایی هاست؛ نکته سوم هم بحث عدول از رفتار انقلابی است، یعنی همان بحثی که آقای سعید حجاریان در چارچوب نرمالیزاسیون جمهوری اسلامی و دولت روحانی از آن نام برده است.

وی در پایان تاکید کرد: ما در داخل کشور یک جریان وابسته گرا داریم، یک جریان داریم که از شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی فاصله گرفته، الگو و رفتار جدیدی را در حوزه سیاست، اعم از سیاست داخلی و خارجی، در دستورکار خود قرار داده و آقای موسویان خواستگاه و جایگاهش وابسته به آن جریان است.
ارسال نظرات