خبرهای داغ:
حمزه برین از شرکت حدود یک‌هزار و 400 نفر از مردم این شهرستان در اردوهای جهادی هفت روزه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۳۱۱۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حمزه برین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سپاه و بسیج شهرستان آبیک برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» چند برنامه در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: نخستین گام در راستای اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی این مقوله با برگزاری اردوهای جهادی یک روزه و هفت روزه دانش‌آموزی، دانشجویی و بسیج محلات خواهران و برادران در شهرستان آبیک است.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک ادامه داد: اردوهای یک روزه در قالب بسیج خواهران و بخشی از بسیج دانش‌آموزی و اردوهای هفت روزه در قالب دانشجویی، حوزه‌های بسیج محلات و بخشی از بسیج دانش‌آموزی صورت می‌گیرد.

برین خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار و 400 نفر در اردوهای هفت روزه جهادی شرکت می‌کنند که در عرصه‌ها و زمینه‌های عمرانی، بهداشتی، ویزیت رایگان، فرهنگی، آموزشی و علمی فعالیت می‌کنند.

این مسؤول بیان کرد: یک منطقه در شهرستان آبیک را به عنوان مرکز هدایت اردوهای جهادی تعیین کرده و تعدادی از روستاهای محروم را نقطه هدف قرار می‌دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک عنوان کرد: مسئولان ادارات مختلف این شهرستان می‌توانند از ظرفیت بسیج در راستای عمران، آبادانی و کارهای فرهنگی، علمی و پزشکی استفاده کنند.

برین به پرداخت 14 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال گذشته به شهرستان آبیک اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در عرصه‌های تعیین شده مانند دام سبک و سنگین، قارچ، زنبورداری، گل و گیاه و صنایع بسته‌بندی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: از زمان تشکیل پرونده برای اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی تا به مرحله بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها، بازدیدهای میدانی و کار نظارت صورت گرفته و انحراف در این زمینه حداقلی بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: امسال نیز 20 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای شهرستان آبیک پیش‌بینی شده که به تعاونی‌ها و عرصه‌های مختلف اختصاص می‌یابد.

برین اظهار داشت: در قالب بسیج سازندگی می‌توان برای بهره‌مندی از آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای قرارداد منعقد کرد.

این مسؤول اضافه کرد: بسیج و سپاه با تمام وجود در خدمت دستگاه‌های اجرایی است و می‌تواند در اجرای پروژه‌های ادارات با کمترین هزینه منشأ آثار و برکات باشد.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک ادامه داد: مسؤولان این شهرستان می‌توانند با نگاه کمک به نظام و دولت خدمتگزار، پروژه‌های خود را به بسیج واگذار کنند.

6001/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها