خبرهای داغ:
رییس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی قزوین:
رییس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی قزوین بیان کرد: 25 تا 30 درصد دانش آموزان دچار آسیب های اجتماعی هستند و 75 درصد دانش آموزان از این خطرات دور هستند.
کد خبر: ۸۶۸۳۰۹۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،سید محمد میرباقری رییس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه کارگروه گفت: این کارگروه با هدف بالابردن سطح اگاهی دانش آموزان و همکاران در بخش های مختلف  تشکیل شده است و در این کارگروه کاهش انگیزه و آسیب های روانی اجتماعی مورد نظر است.

وی افزود: مدل آسیب های اجتماعی امروز عوض شده است و با پیشرفت تکنولوژی، انواع آسیب های جدید در دنیای امروز ظهور کرده است.

رییس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان اضافه کرد: 25 تا 30 درصد دانش آموزان دچار آسیب های اجتماعی هستند و 75 درصد دانش آموزان از این خطرات دور هستند، هدف این است که دانش آموزان را درست تربیت کنیم، هدف تمام نهادها و حوزه ها در این زمینه، کاهش آسیب های اجتماعی است، با ورود به سال جدید و با ارائه طرح های نو در آموزش و پرورش استان به دنیابل این هستیم این آسیب ها را کاهش دهیم.

میرباقری خاطر نشان کرد: آسیب های اجتماعی سرمایه های کشور را تلف می کنند، برخی از دانش آموزان که باید در عرصه های علمی دیده شوند، هم اکنون در کانون های اصلاح و تربیت هستند، استفاده از فضای مجازی، افزایش گرایش به اعتیاد، رواج پارتی ها و محافل مختلط دوستانه، اعتیاد به اینترنت و چت کردن، اعتیاد به بازی های کامپیوتری، رواج شکاف و فاصله  بین والدین و فرزندان و شیوع خودکشی و افسردگی ناشی از اضطراب برخی از آسیب های اجتماعی هستند که نوجوانان و دانش آموزان با آنها روبه رو هستند.

ایشان تصریح کرد: جوان بودن کشور، کارهای فرهنگی به صورت حوزه ای و فاقد استراتژی، یاس و نا امیدی در دانش آموزان، تهاجم فرهنگی، فقر و تورم و ... از جمله عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی می باشد که باید برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی با برنامه ریزی و دقیق عمل کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها