خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

تجلیل از 30 عنوان مقاله برتر در آیین اختتامیه کنگره ملی محمد هلال (ع)

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حدود 300 اثر از اندیشمندان و فرهیختگان معارف اسلامی به کنگره محمد هلال بن علی (ع) ارسال شده است، گفت: از ۳۰ اثر برگزیده در این کنگره تجلیل می شود.
کد خبر: ۸۶۸۲۸۸۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام شرفخانی در نشست خبری اصحاب رسانه، با بیان اینکه یکی از اهداف مهم سازمان اوقاف معرفی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و نقش امامزادگان در سیمای فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و تمدن سازی است، گفت: با توجه به اینکه یکی از تدابیر مقام معظم رهبری قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ قرآن در آستان امامزادگان است ما از سال 1392 طرح جامع قطب فرهنگی شدن امامزادگان را در سازمان بر اساس چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی کردیم.

وی با اشاره به شاخصه های قطب فرهنگی شدن امامزادگان خاطرنشان کرد: شناخت و معرفی امامزادگان به مردم از مهمترین شاخصه های این طرح می باشد، بر این اساس دبیرخانه کنگره ها در استان اصفهان شروع به کار کرد تا هر سال با این موضوع کنگره هایی در استان ها برگزار شود، همچنین همایش هایی در روز پنجم ذی القعده که روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان می باشد، برگزار می شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بر اساس این چشم انداز، کنگره ملی محمد هلال بن علی (ع) برگزار می شود، اظهار داشت: در سال جاری برای برگزاری این کنگره فراخوانی را در چند سرفصل منتشر شده است.

وی با اشاره به سرفصل های این فراخوان تصریح کرد: معرفی شخصیت حضرت هلال بن علی (ع) و بررسی علل مهاجرت ایشان که طلایه دار تشیع علوی در ایران می باشند از مهمترین سرفصل های این فراخوان بود.

حجت الاسلام شرفخانی تبیین کرامات و فضایل و مناقب این امامزاده را از دیگر سرفصل ها دانست و بیان داشت: نقش این آستان در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی در عرصه ترویج انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت همچنین جلوه های معماری و توسعه گردشگری مذهبی از دیگر سرفصل های این فراخوان بود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه آستان مبارک این امامزاده یکی از مراکز مهم قرانی فعال در کشور می باشد، اظهار داشت: بر این اساس بررسی نقش فرهنگی و قرآنی این آستان در منطقه نیز در جهت قطب فرهنگی شدن این آستان مهمترین سرفصل این فراخوان می باشد.

وی با بیان اینکه 300 اثر از اندیشمندان و فرهیختگان معارف اسلامی به این کنگره ارسال شده است، ادامه داد: از این تعداد 113 مقاله و 140 اثر با موضوع فرهنگی در قالب کتاب، مجموعه های فرهنگی هنری به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به نگاه علمی مقالات در این کنگره افزود: بر این اساس هیئت علمی داوران با محوریت دانشگاه علوم و معارف قرآن با ریاست آیت الله احمد عابدی تشکیل شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه 20 مقاله سفارشی از اساتید دانشگاه های کشور به این کنگره ارسال شده است، گفت: تعدادی از این مقالات با عنوان مجموعه مقالات چاپ و در این کنگره رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این آیین از 30 اثر از آثار برگزیده که 25 مقاله آن از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها می باشد تجلیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در روز پنجشنبه 6 خرداد ماه از ساعت 9 تا 13 در سالن اجتماعات فرهنگی آستان مقدس امامزاده شاه سید علی (ع) افتتاح و بعد از ظهر همان روز، ۶ خرداد ماه، از ساعت 20:30 الی 23 در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل با مراسم اختتامیه به پایان می‌رسد.

ارسال نظرات