اخیرا مناقصه ای برای پشتیبانی راهبردی سکوی امیرکبیر برگزار و یک شرکت کشتیرانی که تخصصی در امور فنی سکوهای حفاری ندارد برنده این مناقصه شد که خروجی آن صدور حکم اخراج 150 کارگر شد.
کد خبر: ۸۶۸۲۸۱۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، مسئولان این شرکت امروز به 150 کارگر این شرکت اعلام کردند که از فردا دیگر سر کار خود حاضر نشوند.

یکی از کارگران در شرکت حفاری نفت شمال  با بیان اینکه پس از قرارگرفتن سکوی حفاری امیر کبیر در دریای خزر برای اکتشافات نفتی، این شرکت به عنوان پایگاه پشتیبانی این سکو فعالیت می کرد افزود: اخیرا مناقصه ای برای پشتیبانی راهبردی سکوی امیرکبیر برگزار و یک شرکت کشتیرانی که تخصصی در امور فنی سکوهای حفاری ندارد برنده این مناقصه شد.

وی گفت: با برنده شدن این شرکت ، مسئولان شرکت حفاری نفت شمال حکم اخراج 150 کارگر این شرکت را امروز به دستشان دادند.

این منبع با بیان اینکه کارگران اخراجی تا 31 تیرماه امسال با شرکت قرارداد همکاری دارند،گفت: شرکت اعلام کرد تا این تاریخ حقوق آنها را پرداخت می کند و پس از این هیچ تعهدی در این باره ندارد.

وی گفت: در حالیکه بسیاری از این کارگران با 8 تا دهسال سابقه کار در شرکت حفاری نفت شمال با اصول نگهداری و پشنیبانی فنی از سکوهای نفتی در آبهای عمیق آشنا هستند ، شرکت برنده مناقصه در اولین گام 17 پرسنل خارجی را بکار گرفته است که10 برابر کارشناسان کشورمان حقوق می گیرند.

وی افزود: کارکنان اخراجی با خانواده های خود قرار است صبح فردا مقابل فرمانداری بهشهر تجمع کنند.

شركت حفاری شمال در سال 1377 به موجب مصوبه هيأت مديره شركت ملی نفت ايران به عنوان يكی از شركت‌های بالادستی صنعت نفت به ثبت رسيد.

اين شركت در سال 1387 و براساس سياست‌های اصل 44 قانون اساسی به شركت سهامی عام تغيير ماهيت داد و در سال 1388 پذيره نويسی سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.

حفاری شمال در حال حاضر مالكيت 9 دستگاه سكوی حفاری خشكی نيمه‌سنگين و 3 دستگاه سكوی حفاری دريايی پايه‌دار دارد و موفق شد در سال 1390 حفاری در يك ميدان عظيم هيدروكربنی را در آبهاي ايرانی دريای خزر به اتمام برساند.
انتهای پیام/ع

ارسال نظرات
پر بیننده ها