خبرهای داغ:
از سوی سرپرست حوزه بسیج بخش مرکزی عنوان شد؛
سرپرست حوزه بسیج بخش مرکزی در بیاناتی به تشریح مولفه های انقلاب اسلامی و انقلاب آمریکایی پرداخت.
کد خبر: ۸۶۸۲۷۸۹
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مهدی علی بابایی گفت: به جهت شناخت اهداف آمریکا در راستای تضعیف اهداف انقلاب اسلامی و تغییر رویکرد نرم جهت تبدیل انقلاب اسلامی به انقلاب آمریکایی می بایست اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را بخوبی شناخت برای مثال و بر اساس بیان رهبر معظم انقلاب کاری که انقلاب در آغاز انجام میدهد، ترسیم آرمانها است؛ آرمانها را ترسیم میکند.

وی افزود: البتّه آرمانهای عالی، تغییرناپذیرند؛ وسایل تغییرپذیر است، تحوّلات روزمرّه تغییرپذیر است امّا آن اصول که همان آرمانهای اساسی است، تغییرناپذیر است؛ یعنی از اوّل خلقت بشر تا امروز، عدالت یک آرمان است؛ هیچ‌وقت نیست که عدالت از آرمان بودن بیفتد؛ آزادی انسان یک آرمان است -آرمانها یعنی این‌جور چیزها- آرمانها را انقلاب تصویر میکند، ترسیم میکند، بعد آن‌وقت به سمت این آرمانها حرکت میکند.

بابایی ادامه داد: حالا آرمان را ما اگر بخواهیم در یک کلمه بگوییم و یک تعبیر قرآنی برایش بیاوریم، «حیات طیّبه» است که: فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیوةً طَیِّبَة؛(1) اِستَجیبوا للهِ‌ وَ لِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم؛(2) شما را زنده کند. دعوت پیغمبر و همه‌ی پیغمبران به حیات است؛ چه جور حیاتی؟ طبعاً حیات طیّبه. خب، حیات طیّبه یعنی چه؟ یعنی همه‌ی این چیزهایی که بشر برای بِه‌زیستی خود، برای سعادت خود به آنها احتیاج دارد. مثلاً عزّت ملّی جزو حیات طیّبه است؛ ملّت ذلیل، توسری‌خور، حیات طیّبه ندارد. استقلال، وابسته نبودن به بیگانگان و به دیگران جزو حیات طیّبه است. حیات طیّبه را فقط در عبادات و در کتابهای دعا که نباید جستجو کرد؛ واقعیّات زندگی اینها است. با این اوصاف و جهت عدم انحراف از مسیر اصلی انقلاب می بایست کلام امام و رهبری سرلوحه تمام اموراتمان از حرف و عمل باشد وگرنه شکست سختی در انتظار ماست


ارسال نظرات