در دوران دفاع مقدس، مردم آذربایجان غربی با همه وجود ضمن داشتن اعتقاد باطنی و ایمان قلبی در عملیات‌های مختلف از جمله بیت‌المقدس حضور چشمگیر و موثری داشته‌‌اند که گواه آن تقدیم 12 هزار شهید گلگون‌کفن در طول این هشت سال است.
کد خبر: ۸۶۸۲۷۷۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر از چنگ رژیم متجاوز و بعثی را پشت‌سر گذاشته‌ایم و در هفته بزرگداشت دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم، به طوری که در جای جای میهن اسلامی با اجرای مراسم‌های مختلف برای نکوداشت این روزها گام برداشته می‌شود.

سوم خردادماه به واسطه انجام عملیات طاقت‌فرسا و در عین حال غرورآفرین بیت‌المقدس منجر به آزادسازی خرمشهر از چنگ دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد، به طوری که از این رهگذر تاریخ فوق برای همیشه در تاریخ کشورمان ماندگار شده و سرآغاز هفته دفاع مقدس نیز است.

از سوم خرداد به معنای واقعی کلمه به نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس و جانانه یاد می‌شود، چرا که به واسطه شهادت، ایثار و فداکاری غیورمردان این سرزمین تکه‌ای از خاک کشورمان را دوباره از دست‌های آلوده به خون دشمنان خود نجات داده‌ایم.

همه استان‌ها و مردم مناطق مختلف کشورمان هر یک به نوعی و به سهم خود برای ایفای نقش در این زمینه کمر همت بسته‌ بودند، ولی آنچه در این زمینه بر همگان روشن و شفاف است، نقش مناطق مرزی در این ارتباط است، ولی متاسفانه در زمینه فوق نقش استان ما دیده نشد، یا اینکه بسیار کمرنگ و محدود تاکنون به آن پرداخته‌ شده است.

از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه ملی و تاثیرگذارترین رسانه یاد می‌شود، ولی متاسفانه تاکنون نقش آذربایجان غربی در تولیدات آن مغفول مانده است، چرا که همواره شاهد این موضوع هستیم که در اکثریت قریب به اتفاق سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس بیشتر به نقش خوزستان و استان‌های جنوبی پرداخته‌اند.

حال آنکه در همه سال‌های مقابله با رژیم متجاوز و دست‌نشانده، مردم آذربایجان غربی با همه وجود ضمن داشتن اعتقاد باطنی و ایمان قلبی در عملیات‌های مختلف از جمله بیت‌المقدس حضور چشمگیر و موثری داشته‌‌اند که گواه آن تقدیم 12 هزار شهید گلگون‌کفن در طول این هشت سال است.

با توجه به ضرورت نکوداشت این ایام فرخنده همچنین انتقال دادن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید ایران اسلامی، خبرنگار ما در خبرگزاری گزارشی تهیه کرده و در نهایت به رشته تحریر در آورده است که چکیده آن از نظر مخاطبان ما می‌گذرد:

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی عابدین خرم به خبرنگار ما در خبرگزاری استان گفت: رزمندگان اسلام به معنای واقعی کلمه نه در شعار بلکه در عمل بقای ایران و جمهوری اسلامی را در فنای خود می‌دیدند، برای همین به میدان‌های حق علیه باطل شتافتند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با هدایت‌های عالمانه امام خمینی به پیروزی رسید و اکنون با رهنمودهای مقام معظم رهبری به مسیر خود ادامه می‌دهد، اضافه کرد: در این مسیر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره درصدد سنگ‌اندازی بوده‌اند.

این مسؤول با اظهار اینکه ایثارگران، جانبازان و شهدا رسالت پاسداری خود را مدیون نهضت ابا عبدالله الحسین (ع) می‌دانند، ادامه داد: همچنین در تلاش هستند که الگو و اسوه خودشان را بزرگ پاسدار اسلام امام حسین (ع) قرار دهند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به گوشه‌ای از بیانات امام خمینی مبنی بر «کاری کنید که بماند نه اینکه کاری کنید بمانید» اضافه کرد: بنابراین مردم آذربایجان غربی نیز دوشادوش سایر اقشار جامعه با حضور یافتن در جبهه‌های حق علیه باطل به این شعار عمل کردند.

خرم با اظهار اینکه در عصر ما نیز حنظله‌ها به عبارت دیگر جوانان مومن، متدین و تحصیلکرده زیادی برای یاری امام عصر خود شتافتند، ادامه داد: جوانانی از این طیف در استان ما کم نیستند که برای برقراری آرامش، امنیت و ثبات در کشور از جان خود گذشتند.

وی با بیان اینکه بیش از 40 هزار شهید پاسدار با خون خود این مکتب را امضا و تائید کرده‌اند، ادامه داد: بنابراین باید برای ادامه دادن راه شهدای گلگون‌کفن به معنای واقعی کلمه و به صورت جدی بکوشیم.

این مسؤول در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سپری شدن روز بزرگداشت مقام جانبازان، خاطرنشان کرد: جانبازان یادگاران و بازماندگان سال‌های ایستادگی حق مقابل باطل هستند، بنابراین باید از وجود ذی‌قیمت آنها برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و تشریح نقش استان در سال‌های مقابله با متجاوزان استفاده لازم را به عمل آورد.

کلام آخر ...

مردم استان 108 شهید و 148 جانباز در عملیات پرافتخار بیت‌المقدس تقدیم انقلاب کرده‌اند که همه این موارد گویای حضور موثر، چشمگیر و همه‌‌جانبه مردم ما بوده است، همچنین سردار باکری یکی از فرماندهان فاتح خرمشهر در کنار سایر فرماندهان بود، بنابراین باید نقش مردم آذربایجان غربی در این حماسه عظیم با دقت واکاوی و تبیین شود.

در این زمینه رسانه‌های جمعی به ویژه سازمان صدا و سیما همچنین مطبوعات، خبرگزاری‌ها، نشریات استانی و محلی باید با احساس مسؤولیت مضاعف برای به تصویر کشیدن سلحشوری‌های مردم استان ما وارد عمل شوند.

همچنین صدا و سیمای آذربایجان غربی باید برای تولید برنامه‌های مختلف با قابلیت پخش در شبکه‌های ملی با عزم راسخ و با استفاده از ظرفیت شاهدان عینی عملیات بیت‌المقدس و رزمندگان اعزامی از استان گام بردارد، تا اینکه مردم سایر مناطق مختلف کشورمان به نقش تاثیرگذار مردم آذربایجان غربی واقف شوند.

ارسال نظرات