نماینده منتخب مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سفر آتی رئیس جمهور به استان، باید تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آذربایجان‌غربی مورد توجه هیئت دولت قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۸۲۷۶۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همایون هاشمی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه جنوب آذربایجان‌غربی همانند میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب به طور خاص و کل استان به طور عام از لحاظ شاخصه‌های توسعه در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برد باید در سفر حجت‌الاسلام روحانی به این مسائل توجه شود.

نماینده منتخب مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه جاده‌ها، اصلی‌ترین شاخص توسعه بوده اما در استان شرایط ناهنجاری بر آنان حاکم است بنابراین باید جاده تکاب-شاهین‌دژ، شاهین‌دژ-میاندوآب و نیز جاده تکاب-ایران‌خواه به دیوان‌دره که آسفالت ندارد در اولویت توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر تکمیل و راه‌اندازی مجتمع پتروشمی میاندوآب توسط رئیس جمهور و اخذ تسهیلات برای بهره‌برداری از این پروژه تصریح کرد: با وجود اینکه مجتمع پتروشیمی مهاباد و میاندوآب با یکدیگر همسن بوده و باهم آغاز به کار کرده‌اند اما مجتمع مهاباد هم‌اکنون مشغول فعالیت بوده اما سرمایه ملی در این شهرستان به هدر می‌رود.

هاشمی با بیان مشکلات بخش کشاورزی و نیز لزوم رفع و رجوع مشکلات کشاورزان استان بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به کمبود منابع آبی، باید آبیاری تحت فشار و قطره‌ای جایگزین آبیاری سنتی شود و برای آن نیز اعتبارات ویژه‌ای توسط دولت در نظر گرفته شود.

نماینده منتخب مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر آن باید توجه جدی برای راه‌اندازی کارخانه سیمان شاهین‌دژ و نیز پروژه‌های نیمه‌تمام استان آذربایجان‌غربی شود.

هاشمی با تاکید بر لزوم توجه به روستاهای استان اظهار داشت: بی‌شک گازرسانی به روستاها و محروم زدایی از این مناطق و توسعه آنها به ویژه جنوب استان باید مد نظر جدی هیئت دولت قرار گیرد.

نماینده منتخب مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی از لزوم ساماندهی معادن متعدد شهرستان تکاب خبر داد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که معدن طلای زره‌شوران تکاب توسط ایمیدرو قیمت‌گذاری شده و به صورت سهامی، آن را به خود مردم این منطقه بفروشند.

ارسال نظرات