مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی گفت: به جای موزه‌های بزرگ و پرخرج، موزه‌های کوچک و تخصصی در استان آذربایجان‌غربی ساخته می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۸۲۷۶۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جلیل جباری در مراسم پاسداشت روز جهانی موزه با قدردانی از فعالیت مجموعه کارکنان این اداره اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد عملکردی مطلوب با تحقق صددرصدی اهداف تعیین شده توسط سازمان مدیریت بودجه و برنامه‌ریزی کشور بوده که با سیر نزولی خود نشان از اهتمام دولت به این بخش است.

وی با گلایه از بودجه این اداره تصریح کرد: هرچند که در ظاهر و روی کاغذ اعتبارات مناسبی برای این بخش در نظر گرفته شده اما متاسفانه به دلیل کمبود منابع نتوانست به واقعیت تبدیل شود که در چنین شرایطی برای نخستین بار شاهد پیشی گرفتن اعبارات استانی از اعتبارات ملی بودیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به اینکه این اداره فعالیت عمده‌ای در بحث فرهنگی دارد باید شاهد بیشترین اختصاص هزینه فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی چهارمین استان غنی از نظر آثار تاریخی ثبت شده ملی است افزود: پس از مدت‌ها شاهد آغاز مرمت و بازسازی آثار تاریخی در استان بوده و در این باره در شهرستان خوی، خود مردم و اهل بازار و کسبه در این امر پیش قدم شده و به زودی این کار در ارومیه نیز انجام می‌گیرد.

جباری با ناکافی دانستن بودجه دولت برای ایجاد موزه‌های بزرگ اظهار داشت: بنابراین باید به جای موزه‌های بزرگ و پرخرج به فکر موزه‌های متنوع، کوچک و اختصاصی باشیم که در این بخش می‌توان به موزه قاجار در ماکو، موزه کودکان، موزه مدرسه، موزه دفاع مقدس، موزه طب و نیز موزه بوکان اشاره کرد.

وی با تشریح برنامه‌های این اداره برای ساخت موزه بوکان گفت: در خصوص ساخت این موزه با شهرداری این شهر همکاری شده به گونه‌ای که شهرداری زمین مناسب را اختصاص و میراث فرهنگی نیز کارهای تجهیزاتی و نگهداری و توسعه آن را انجام می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان با اعلام آغاز کاوش در پنج محوطه تاریخی استان بیان کرد: کار کاوش در این محوطه‌های تاریخی با تکیه بر کارشناسان و کاوشگران استان انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات