کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

کاهش سود سپرده گذاری بانک‌ها، پدیده‌شاندیزها را به وجود خواهد آورد

طه مروجی فر گفت: روانه شدن سرمایه به سمت منابع شبه بانکی اشکالات فراوانی را در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد و موارد متعددی از این سوددهی کلان موسسات مالی وجود دارد همچون پدیده شاندیز که معضلات فراوانی را برای سپرده گذاران فراهم آورده است .
کد خبر: ۸۶۸۲۶۲۹
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

طه مروجی فر کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده گذاری اظهار داشت: کاهش نرخ سود سپرده گذاران دارای دو جنبه منفی و ثبت است از یکسو سبب می شود تا چرخه تولید با ورود سرمایه های سرگردان فعال و احیا شود و از سوی دیگر نگرانی در روی آوردن به بازار کاذب خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم یاد ندارند غیر از منابع بانکی سرمایه گذاری کنند افزود: مردم به دلیل ریسک و خطر آفرینی که در بخش تولیدی کشور بر اثر رکود مشاهده می شود و نیز نبود علم سرمایه ای یاد ندارند که سپرده های خود را بعد از خروج از بانک ها در چه مسیری روانه کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: روانه شدن سرمایه به سمت منابع شیبه بانکی اشکالات فراوانی را در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد و موارد متعددی از این سود دهی کلان موسسات مالی وجود دارد همچون پدیده شاندیز که معضلات فراوانی را برای سپرده گذاران فراهم آورده است .

 وی در خاتمه افزود: نگرانی مهم در کاهش سود سپرده بانکی در این است که پول های خارج شده از منابع بانکی به جاهایی سرازیر شود که هنوز زیر ساخت لازم را نداشته است و موجب خواهد شد تا مشکلات زیادی را ایجاد کند که مدت زمان بسیاری را تلف و خسارات بیشماری را حاصل آورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار