خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: اگر ما بتوانیم فرهنگ جهاد و شهادت را نهادینه، اجرایی و عملیاتی کنیم بسیاری از مسائل و محدودیت ها را پیش‌رو نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۶۸۲۶۱۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در مراسم افتتاحیه پایگاه حامی معلولین قائم که در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم توفیقی بدهد تا از برکات ماه شعبان استفاده لازم را برای ورود به ماه رمضان و ضیافت الهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، افزود: عملیات الی بیت المقدس ماحصل تمام زحماتی است که رزمندگان در طول دفاع مقدس کشیدند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: در دفاع مقدس هر چه برای توجیه این عملیات تلاش کنیم که چگونه موفق شد به جایی نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: وقتی عراقی‌ها تصمیم گرفتند که خرمشهر را بگیرند با آن حجم نیروهای زیادی که حمله کردند حدود 34 روز طول کشید تا این شهر به تصرف آنان درآمد.

مجیدی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما با اندک نیروهایی که داشتیم از سپاه، ارتش، نیروهای انتظامی و نیروهای مردمی توانستند جلوی عراقی‌ها را طی 34 روز بگیرند تا اینکه خرمشهر به تصرف آنان درآمد و عراقی‌ها با ورود به شهر روی دیوار فرمانداری آن نوشتند «ما آمده ایم که بمانیم».

وی ابراز داشت: وقتی جغرافیای خرمشهر را نگاه می‌کنیم یک مثلثی از رودخانه کارون و رودخانه کرخه، رودخانه اروند، آبگرفتگی هورالعظیم دور آن را فرا گرفته و از ویژگی‌های آن است، به همین دلیل عبور نظامی را برای عراقی ها سخت کرده بود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: طی هشت سال جنگ تحمیلی ما درس‌های زیادی را آموختیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم فرهنگ جهاد و شهادت را نهادینه، اجرایی و عملیاتی کنیم بسیاری از مسائل و محدودیت ها را پیش‌رو نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات