فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه گفت: سوم خرداد نماد یک حماسه ملی، اعتقادی و روز پیروزی ملت بزرگ ایران بود.
کد خبر: ۸۶۸۲۴۰۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، سردار محمد مارانی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد که در سالن آمفی تئاتر صداو سیمای زاهدان برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر نماد یک حماسه ملی، اعتقادی و روز پیروزی ملت ایران اسلامی بر قدرتهای استعماری و رژیم بعثی عراق است.

فرمانده قرارگاه قدس  جنوب شرق سپاه  گفت: با تبریک  سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس گفت: بیت المقدس نام مبارکی است که هرشنونده‌ای با شنیدن آن به یاد قبله اول مسلمین در سرزمین بیت المقدس می‌افتد. سرزمینی که آبستن حوادثی است که ما از بسیاری از آنها بی‌خبریم  و عملیات بیت المقدس با یاری خداوند در بخشی از خاک ایران به وسعت کشور لبنان اتفاق افتاد.

فرمانده قرارگاه  قدس جنوب شرق با اشاره به اینکه در این عملیات 6000 شهید تقدیم انقلاب شد افزود: عملیات بیت المقدس همزمان با عملیات فتح المبین در شب دهم اردیبهشت سال 61 آغاز شد و برخلاف عملیاتهای مهم دیگر با فاصله زمانی کمی از عملیات فتح المبین اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات حدود 16000 از نیروهای بعثی به هلاکت رسیدند و 19000 نفر اسیر شدند، گفت: تیپ ثارالله در جنوب شرق کشور که شامل رزمندگانی از استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان  دراین عملیات حضور داشتند. و در راه آزاد کردن بخش‌هایی که در تصرف دشمن بود مردانه جنگیدند.

سردار مارانی تصریح کرد: این عملیات در دو منطقه که یکی از دارخوین به طرف جاده اهواز و خرمشهر  به طول 60 کیلومتر و دیگری محور پشتیبانی که  از پادگان اهواز به طرف پادگان حمید به سمت  حسینیه خرمشهر به طول 150 کیلومتر ادامه داشت و اجرایی شد.

فرمانده قرارگاه جنوب شرق با بیان اینکه رزمندگان در این عملیات با سختی‌های گوناگونی مواجهه بودند، افزود: این عملیات در زمینی فاقد هرگونه موانع طبیعی انجام ‌شد و رزمندگان در حفره‌هایی که در اثر بمب ایجاد شده بود پناه می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز،آماده سازی،شناسایی و بهره برداری از توان نیروهای مسلح  از ویژگیهای این عملیات بود، افزود: رزمندگان در این عملیات با لبیک به فرمان امام خمینی (ره) و باورهای دینی و اعتقادی بر سختی‌های این عملیات فائق آمدند و سرانجام بعد از 22 روز خرمشهر آزاد شد.

سردار مارانی همچنین با بیان اینکه  بعضی‌ها دفاع مقدس را مصادره می‌کنند و از آن تعریف درستی  نمی‌کنند، تصریح کرد: طی عملیات بیت المقدس 5038 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز – خرمشهر آزاد شد و ایران را به منطقه‌ای مستقل و آزاد تبدیل کرد.

ارسال نظرات