احمد مقیمی در گفت‌وگو با «بسیج»:
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: جنس مخالفت اسرائیل با برجام قبل از اجرای آن با جنس منتقدان متفاوت بوده است؛ منتقدین برجام، منافع ملی و ارزشها در صدر برنامه‎ها و آرمانهایشان بود، اما اسرائیلی‎ها این‎گونه نبودند و نیستند.
کد خبر: ۸۶۸۲۳۳۹
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
احمد مقیمی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در چرایی سکوت اسرائیل بعد از اجرای برجام تصریح کرد: مخالفت اسرائیل با برجام قبل از اجرای آن دو جهت متفاوت دارد؛ یک علت این است که صهیونیست‎ها بر اساس پروتکل‎های دانشوران صهیون، تلمود و اعتقادات نژاد پرستی‎ و خصوصیات فکری که دارند برای ایران اسلامی یا به تعبیری برای جبهه حق حتی به اندازه یک ذره منفعت را قبول ندارند.

مقیمی در ادامه این مطلب عنوان کرد: دلیل دیگر مخالفت اسرائیل با برجام این نبود که آن به نفع ایران است بلکه به این علت بود که چرا برجام صد درصد به ضرر ایران نیست حتی در این حد راضی نبودند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: جنس مخالفت اسرائیل با برجام قبل از اجرای آن با جنس منتقدان متفاوت بوده است؛ منتقدین برجام، منافع ملی و ارزشها در صدر برنامه‎ها و آرمانهایشان بود، اما اسرائیلی‎ها این‎گونه نبودند و نیستند.

مقیمی عنوان کرد: دولتمردان قبل از اجرای برجام برای ساکت کردن منتقدان دلسوز، مخالفت اسرائیل را علم کردند و حال که صهیونیست‎ها در قبال برجام سکوت کرده‎اند آقایان دولتی چه پاسخی خواهند داشت؟ تنها پاسخی که می‎توانند بدهند این است که حرکت برجام را که واقعا شفافیتی ندارد و مردم از آن نفعی ندیده‎اند برای مردم توضیح دهند و گرنه این سوال نیز همچون سوالات دیگر ما از دولت بی‎پاسخ باقی خواهد ماند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اسرائیل قبل از برجام با اسرائیل بعد از برجام با هم متفاوت است؛ اسرائیل قبل از مذاکرات درحال موت بود و عقب نشینی ما از مواضع ضدصهیونیستی و به ویژه ضدامریکایی در این مذاکرات مثل یک کمک و تنفس مصنوعی بود که به اسرائیل داده و سرپا شد و برای آنها چیز کمی نبود.

مقیمی در ادامه این مطلب عنوان کرد: اکنون بعد از اجرای برجام که منافع آن بیشتر متوجه طرف غربی بوده، پس چه دلیلی دارد  اسرائیل خوشحال نباشد و مخالفت خود را قطع نکند؟ چراکه می‎بیند در عمل این برجام به نفع چه کسی تمام می‎شود.  شاید این برجام روی کاغذ برای ما آورده‎ای داشته باشد اما در عمل به نفع جبهه باطل تمام می‎شود.
ارسال نظرات