مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق استان بوشهر گفت: متأسفانه برخی از ما، در استفاده از اینترنت، مثل آن روحانی قمی هستیم که یک کمپین در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات بهائیت تشکیل داد و نتیجه آن سید صادق شیرازی، مؤسس شبکه ضد دینی بهائیت شد.
کد خبر: ۸۶۸۲۳۰۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، جلسه آشنایی با پیشرفت‌ها و خطرات جدید فضای مجازی با حضور محمد پای‌بست مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) برگزار شد.

در این جلسه مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: قطعاً آرزوی بسیاری از ما، رسیدن به مدینه فاضله است و برای رسیدن به هدف باید یک سری پیچ‌وخم‌ها و فتنه‌هایی را رد کنیم.

پای‌بست با اشاره به نقش فضای مجازی در شکل‌گیری فتنه و انتقال آن به جامعه، اظهار کرد: فتنه‌ای که در سال 88 شکل گرفت، به بستری نیاز داشت تا آن را به جامعه منتقل کند که این بستر همان فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های تلفنی بود که آن‌ها را به کار گرفتند و احساسات مردم را برانگیختند و به خیابان کشاندند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از ما، ناآگاهانه یا آگاهانه در این فضایی که دشمن طراحی کرده است، بازی می‌کنیم و مثل آن روحانی قمی هستیم که یک کمپین در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات بهائیت تشکیل داد و نتیجه آن سید صادق شیرازی شد، که سال بعد شبکه ضد دینی بهائیت را تشکیل داد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اضافه کرد: امروز وظیفه ما در وسط زمین دشمن قرار داریم، چیست؟ آیا باید این زمین را ترک کنیم؟ یا همانند کسی که به اسم جهاد در این فضا تا پاسی از شب حضور می‌یابد، به خودی گل بزنیم؟

پای‌بست خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده ۸۳ درصد از دانش آموزان در آزمون نهایی سال گذشته با میانگین نمره ۱۲ قبول شدند که علاوه بر مشکلات متعددی ازجمله کتب آموزشی، مشکلات فرهنگی، مشکلات آموزشی و...، مهم‌ترین دلیل این افت تحصیلی، استفاده نادرست و اعتیاد دانش آموزان به شبکه‌های مجازی و بازی‌های رایانه‌ای است.

وی در ادامه افزود: دانش آموزان ما بیش از میانگین جهانی در این فضا بازی می‌کنند و علاوه بر آن بر اساس آمارهای جهانی، متأسفانه درصد زیادی از افراد بالای ۴۵ سال نیز از کاربران فعال بازی‌هایی چون کلش و... هستند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کاربرد اینترنت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اینترنت یکی از نعم الهی است که درصورتی‌که از آن استفاده درست نشود، به نقمت تبدیل می‌شود.

وی در ادامه ابراز داشت: اینترنت مثل چاقو هم کشنده  و هم نجات‌بخش است و به همین دلیل، در کشور آمریکا قانونی وضع‌شده است که اگر  کودکان به فضای مجازی وارد شوند، حضانت او را از والدین می‌گیرند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان، یادآور شد: اوباما سال گذشته در پیام نوروزی خود اظهار کرد که ما ایران را در همه زمینه‌ها، به‌جز حوزه فضای مجازی و فناوری تحریم کرده‌ایم، آیا این برای ما علامت سؤال نیست؟

پای‌بست به جاسوسی بودن نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: نرم‌افزار وایبر یک نرم‌افزار جاسوسی است که توسط آن شهید جواد مغنیه را ردیابی و ترور کردند.

وی اضافه کرد: این نرم‌افزارها، حتی قابلیت هک کردن توسط خود ما را نیز دارند و قطعاً شرکت و کشور سازنده آن، این قابلیت و قابلیت‌های بسیار دیگری را دارا می‌باشند.

وی در پایان توصیه کرد: مردم ایران از نرم‌افزار سلام که یک نرم‌افزار ایرانی و ترکیبی از امکانات واتساپ، تلگرام و اینساگرام می‌باشد، استفاده کنند، در حال حاضر نسخه آزمایشی این نرم‌افزار آماده‌شده است و به‌زودی نسخه نهایی ارائه خواهد شد.

ارسال نظرات