نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان:

تلاش برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی‌(ره) وظیفه همگان است

حضور در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی‌(ره) و تلاش برای برگزاری این مراسم وظیفه همگان است.
کد خبر: ۸۶۸۲۲۳۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در جلسه کمیته مراسم ارتحال امام‌ خمینی‎‌‌‌‎(ره) و گرامیداشت قیام تاریخی 15 خرداد گفت: حضور در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی‌(ره) و تلاش برای برگزاری این مراسم وظیفه همگان است.

آیت‌الله علی خاتمی برگزاری مراسم عزاداری در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان پیشنهاد کرد افزود: امسال مراسم دسته عزاداری قبل از سخنرانی برگزار و وسیله نقلیه نیز برای جابه‌جایی عزاداران فراهم شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در ابتدا پیشنهاد این بود که با توجه به تقارن نماز جمعه با روز 14 خرداد، امسال نماز جمعه در امامزاده سید ابراهیم‌(ع) اقامه شود، تصریح کرد: بعدا متوجه شدیم این امر قابل کنترل نیست و چون در امامزاده امکانات مفروش کردن نیست، از همین رو قرار بر این شد، اقامه نماز در خود مصلی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه برای هماهنگی بیشتر پیشنهاد می‌شود، اتوبوس‌های مورد نیاز در امامزاده مستقر باشد تا نسبت به جابه‌جایی زائران اقدام شود، اضافه کرد: اگر وسیله نقلیه فراهم شود، تعداد حاضران در مراسم نیز بیشتر خواهد بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه افراد یک تعلق خاطر به امام خمینی‌(ره) دارند، افزود: به رخ کشیدن مسئله محبوبیت امام راحل که بر قلوب حکومت می‌کند، از جمله موضوعاتی است که در رحلت امام خمینی‌(ره) باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه هر سال در تعداد زیادی از مساجد استان برنامه ارتحال امام خمینی‌‌(ره) برگزار می‌شود، خاطر نشان ساخت: سال قبل در 40 مسجد برنامه بود و 15 پایگاه برنامه مناسبتی داشتند.

ارسال نظرات