رئیس دامپزشکی شهرستان خرم‌دره:

اطلاع‌رسانی و آموزش، رکن مهم در مبارزه با بیماری تب برفکی

اطلاع‌رسانی و آموزش دو رکن مهم در مبارزه با بیماری تب برفکی به شمار می‌روند.
کد خبر: ۸۶۸۲۲۰۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دامپزشکی شهرستان خرم‌دره گفت:اطلاع‌رسانی و آموزش دو رکن مهم در مبارزه با بیماری تب برفکی به شمار می‌روند.

محمد فاتح‌مرادی افزود: تاکنون موردی از ابتلا به تب‌برفکی در شهرستان مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: گوشت حیوان مبتلا به تب‌برفکی تنها با تشخیص و اجازه دامپزشکی می‌تواند مصرف شود.

مرادی خاطر نشان ساخت: بیماری تب‌برفکی در جهان بیشترین خسارت را به دامداران تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه این بیماری بیشتر به دام‌های نابالغ ضربه می‌زند، تصریح کرد: بیماری تب‌برفکی در صورت ورود به جایی 85 درصد خسارت وارد می‌کند که این امر یک ضربه مهلک به شمار می‌رود.

فاتح مرادی با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان خرم‌دره این بیماری در حال کنترل است، تاکید کرد: در استان زنجان نیز هیچ گزارشی درباره این بیماری و همچنین آنفلوانزای پرندگان به صورت رسمی گزارش نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای مبارزه با بیماری تب برفکی 20 هزار مترمربع از جایگاه‌های دامی شهرستان با ضد عفونی‌های موثر بر بیماری تب‌برفکی ضدعفونی شده است، گفت: همچنین برای مقابله با این بیماری 65 درصد از دام‌های حساس و سبک و 98 درصد از دام‌های سنگین شهرستان نیز واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی شهرستان خرم‌دره با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی مسوولان در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور، خاطرنشان کرد: مراقبت و پایش مستمر و روزانه اکیپ‌های بیماریاب دامپزشکی در سطح واحدهای دامپروری صنعتی و سنتی با حساسیت بالا همچنان ادامه دارد.

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان

ارسال نظرات
آخرین اخبار