معاون دادستان ساری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: اغلب واحدهای صنعتی شهرستان در تعطیلی است.
کد خبر: ۸۶۸۲۱۸۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،احمد حسین‌زادگان صبح امروز در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان، اظهار کرد: الزامات مورد نظر مقام معظم رهبری شامل اقدامات بلندمدت و اقدامات کوتاه مدت است.

وی با بیان اینکه بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی با حفظ عدالت اجتماعی، توانایی بر عوامل تهدید ساز، رویکرد جهادی، مردم محوری  از مولفه‌های مورد نظر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است، افزود: کاهش وابستگی به نفت، اصلاح الگوی مصرف و دانش محوری از دیگر مسائلی است که رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید دارند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه زنده کردن تولید داخلی و احیای بخش‌های اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در مرکز استان تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، بر اقدام و عمل است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری، آسیبی را در کشور شناسایی کردند و آن هم عملی است که باید در کنار حرف و شعار قرار گیرد.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، شعار نیست، ادامه داد: رهبری در حوزه‌های مختلف مدیریتی کشور فعالیت کرده‌اند و به مسائل متعدد اشراف دارند.

وی با بیان اینکه اولویت نخست ما در اقتصاد مقاومتی، اجرا است، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی، افزایش بهره‌وری و ... از مصادیق اجرایی در اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار مرکز استان با اشاره به اینکه بر اساس شرح وظایفی که داریم با رویکرد تاکیدی اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی با اولویت توسعه اقتصادی باید کار کنیم، گفت: از اسناد بالادستی غنی برخورداریم و فقط این اسناد باید بهنگام شوند.

افزایش مشکلات اقتصادی از مسائل سیاسی

 رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی نشان می‌دهد بیشترین مشکلات ما در حوزه اقتصادی بوده و بیشتر از مشکلات سیاسی است هرچند که مشکلات سیاسی با تدبیر رهبری و دولت یازدهم، به جای خوبی رسیده است.

عبدالله مهاجر افزود: اگر مشکلات را نبینیم راه درمان را هم پیدا نمی کنیم و با اشاره به اینکه چرا این همه عقب ماندگی در حوزه اقتصادی داشتیم که تاکید مقام معظم رهبری بر اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: با جلسه درمانی نمی‌توان راه پیش برد و باید در حوزه اقدام و عمل وارد شویم.

وی با بیان اینکه قصوراتی در کار داشتیم که نتوانستیم به توفیقات دست یابیم، تصریح کرد: صادرات محقق نمی شود مگر اینکه موانع صادرات برطرف شود و صادرات محوری از مسیرهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

تعطیلی روزافزون واحدهای تولیدی ساری

معاون دادستان ساری گفت: اغلب واحدهای صنعتی شهرستان در تعطیلی است و افراد تسهیلات دریافت کردند در حالی که کارگران این واحدها امروز بیکار هستند.

احمدزاده با بیان اینکه نشست‌های اقتصاد مقاومتی باید خروجی کار داشته باشد، افزود: مردم باید عملکرد این جلسات را لمس کنند.

وی با اشاره به اینکه از موازی‌کاری باید جلوگیری کرد، گفت: واحدهای غیرفعال شناسی شده و در این زمینه آسیب‌شناسی صورت گیرد.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها