مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با اظهار نگرانی درباره برخی از آثار ارزشمند استان مازندران به قلعه اسپهبد خورشید اشاره کرد و تصریح کرد: قلعه اسپهبد خورشید واقعا جای گریستن داشت.
کد خبر: ۸۶۸۲۱۳۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، نمایشگاه جام زرین کلاردشت عصر دیروز در خانه کلبادی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران و جمعی از کارشناسان فرهنگی در ساری برگزار شد.


دلاور بزرگ نیا این نمایشگاه را بهانه  ای برای گردهم آمدن خواند و  افتتاح جام زرین کلار دشت را نشانه قدمت و  بقای این ملت در کنار دریای مازندران دانست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در تمام خاک این کهن آثاری است که نشان از میراث فرهنگی و معنوی دارد،میراث فرهنگی و معنوی  را عصاره فضیلت‌های یک قوم برشمرد و متذکر شد که تعریف یک قوم باید به هنر و معماری و این میراث باشد و ما خوشحالیم در سرزمینی زندگی می کنیم که این سرزمین مملو از گوناگونی آثار معنوی و فرهنگی است.

وی با براز گله مندی از اینکه میراث فرهنگی ما زیر توجهات ویژه‌ای که به حوزه طبیعت شده مغفول مانده ،گفت:ما توانستیم جلوه‌های بی بدیل تاریخی و میراث معنوی و ناملموس را در حد خود معرفی کنیم و تلاش‌های صورت گرفته رضایت بخش نیست.

بزرگ نیا با اظهار نگرانی درباره برخی از آثار ارزشمند استان مازندران به قلعه اسپهبد خورشید اشاره کرد و تصریح کرد: قلعه اسپهبد خورشید واقعا جای گریستن داشت و خودم خجالت کشیدم که نتوانستم مردانه جلوی این اقدامات بایستم.

وی خطاب به معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: شنیده‌اید که این دژ نشانه سلحشوری و پایوری و نماد مازندران است و قدم‌هایی برای نجات سپهبد خورشید برداشتیم اما موثر نشد.

بزرگ نیا از مطالعات باستان شناسی و مستندسازی غار از اسپهبد خورشید خبر داد و اظهار کرد برخی از پژوهشگران برای مطالعات علاقه نشان دادند.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران اسپهبد خورشید را تخت جمشید استان مازندران دانست، گفت: هر چه زودتر این غار را احیا خواهیم کرد و آن را در خدمت گردشگری قرار می دهیم.



انتهای پیام/ع



منبع: ایسنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها