پیام حضرت آیت الله علی کریمی جهرمی به مناسبت آئین نکوداشت مرحوم آیت الله سید فخرالدین آیت اللهی

نقش مهم روحانیت فداکار و سنتی که به دور از تعلقات رسمی دنیا و بدون هیچ چشم‌داشتی نفْس و نفَس، و قدم و قلم خود را در عرصة مجاهدت بی‌بدیل اعلای کلمه الله تقدیم نمودند بر تارک تاریخ پرافتخار تشیع می‌درخشد.
کد خبر: ۸۶۸۲۱۲۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله علی کریمی به مناسبت آئین نکوداشت مرحوم آیت الله سید فخرالدین آیت اللهی پیامی صادر نمودند که در ادامه می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون انما یتذکر اولوالالباب
السلام علی المهدی الذی وعد الله به الامم
نکوداشت عالمان و مجاهدان و تلاش‌گران راه حق و فضیلت، مصداقی از تعظیم شعائر و ترویج فرهنگ خدمت خالصانه به دین است؛ ماندگاری و جاودانگی عمل آدمی در گرو اتصال به اقیانوس عظمت و رحمت الهی است تا آن فعل، به زینت صلاح و درستی، و پاکی و خلوص و جاودانگی آراسته گردد.
نقش مهم روحانیت فداکار و سنتی که به دور از تعلقات رسمی دنیا و بدون هیچ چشم‌داشتی نفْس و نفَس، و قدم و قلم خود را در عرصة مجاهدت بی‌بدیل اعلای کلمه الله تقدیم نمودند بر تارک تاریخ پرافتخار تشیع می‌درخشد.
شهر جهرم در طول حیات دینی خویش روحانیت پرتلاشی را به خود دیده است که حیات خویش را با اخلاص، صرف هدایت و سعادت مردمان عزیز این شهر نموده‌اند.
 از جمله روحانیان محترم و بزرگوار شهرمان، مرحوم آیه الله آقای سید فخر الدین آیه‌اللهی رضوان الله علیه بود. ایشان در دوران کودکی،  از نفس پاک و نافذ مرد الهی و جد بزرگوارش آیه الله مجاهد لاری محظوظ گشته بود.
 تنفس در چنان محیط معنوی و ارزشمندی موجب علاقه‌مندی  او به فراگیری علوم اسلامی گردید و از این رو، حوزة‌ علمیة قم، مرکز علم و فضیلت، را برای تحصیل علوم الهی برگزید و در حلقة درس اسطوانه‌های علمی آن همچون سیدالطائفه حضرت آیه الله العظمی بروجردی و صاحب نفس زکیه حضرت آیه الله العظمی حاج سيد محمد تقي خوانساری قدّس الله اسرارهما، حضور یافت.
ایشان سال‌‌ها بعد با توشه‌ای از مجالست و موانست با عالمان و بزرگان حوزه و تقوا و فضیلت به شهر آباء و اجدادی‌اش جهرم بازگشت تا منشاء خدمات دینی و اجتماعی ارزنده‌ای گردد. او با فکری باز و اندیشه‌ای بلند و همتی عالی و استعداد ذاتی و تحت تاثیر شخصیت و نگرش‌های زعیم شیعه حضرت آیه الله العظمی بروجردی توفیق یافت تا با ابتکار، دومین مدرسة علمیة جهرم را در قطب دیگر شهر تاسیس نماید و بعد از مدرسة علمیة زمانیه مشهور به مدرسة خان، که سابقه‌ای قریب به چهارصد سال داشت،  پایگاهی دیگر برای تدریس و تحصیل و تبلیغ گردد و خود نیز در آنجا به تدریس مشغول شود.
اهتمام او در امر تبلیغ و ترویج دین و احیای امر اهل بیت علیهم‌السلام چنان بود که در طول سال‌های بازگشتش به جهرم، نماز جماعت را بدون تعطیلی اقامه نمود؛ در ماه محرم و صفر، مجلس عزاداری در مسجدشان برپا بود؛ در دهة اول محرم، با بیان سلیس و روان و صدای گرمش،  جان ایمانیان را جلا می‌بخشید و در دهه‌های بعد،  با دعوت از خطبای متعدد و متنوع، خود پای سخن آنان می‌نشست و حال توسل و توجه او در هنگام ذکر مصائب اهل بیت علیهم‌السلام دیدنی بود.
روح مهربان و رافت و عطوفت دینی‌ و وظیفه‌شناسی‌اش در امر خدمت به دین، از او چهره‌ای مردمی ساخته بود که از محبت به کودکان تا دستگیری از محرومان و رنجوران و دلسوزی و اهتمام به حال افتادگان و قضای حوائج مؤمنان، در کارنامة اعمال صالحش ثبت است.
در خاتمه با آرزوی توفیقات روز افزون برای خلف شایستة ایشان، نویسندة عزیز و سخت‌کوش، جناب حجه‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید مهدی آیه اللهی دامت تاییداته، از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم  این نکوداشت را که نشان قدرشناسی مردم جهرم از چهره‌های خدوم و روحانی شهر است از برگزارکنندگان آن، به احسن وجه مورد قبول قرار دهد و  توفیق تکریم هر چه بیشتر از عالمان بزرگوار و خدمتگزاران راه خدا را در بیان و عمل به همگان عطا نماید و روح آن روحانی دلسوز و پرتلاش را با ارواح طیبة اجداد طاهرینش محشور گرداند. انه سمیع‌الدعاء.
والسلام علیکم و رحمه الله
علی کریمی جهرمی
14 شعبان‌المعظم 1437

ارسال نظرات
آخرین اخبار