خبرهای داغ:
روستای جبیرات کاظم از توابع شهرستان شوش یکی از روستاهای محروم کشور است که مورد بی‌مهری مسؤولان واقع شده است به گونه‌ای که دانش‌آموزان این روستا به دلیل نبود مدرسه در مقاطع راهنمایی و متوسطه مجبور به ترک تحصیل هستند.
کد خبر: ۸۶۸۲۱۲۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شوش، قطعی آب چیزی نیست که بتوان به آن عادت کرد؛ این رویداد می‌تواند به زندگی روزمره و معنوی انسان‌ها نیز آسیب وارد کند؛ آسیب‌های بعضاً غیرقابل جبران!

در این میان و در حالی که کم‌کم به ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم؛ قطعی طولانی و مکرر آب شرب لوله‌ها، مردم بخش شاوور را نگران انجام فریضه‌ها و عبادت‌های خود به‌ویژه در این ماه مبارک کرده است.

دهیار روستای «جبیرات کاظم» در این ارتباط در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: فشار ضعیف و قطعی مکرر آب شرب این روستا، مردم را مجبور به حفر چاه‌های دستی کرده است.

هادی کعب عمیر ادامه داد: در این ارتباط پیگیری‌های زیادی توسط دهیاری و شورای این روستا انجام شد و به‌عبارتی تمام سلسله مراتب از بخشداری و اداره آبفار و شهرستان را با این چالش در میان گذاشتیم اما متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی با بیان اینکه مسؤولان می‌گویند اعتبارات نداریم، توضیح داد: یکی از دلایل افت فشار و قطعی آب، ترکیدگی لوله در مسیر انتقال آن به روستاست که با توجه به این شرایط، راه حل آن تعویض این لوله از چهار اینج به 5 اینج به طول چهار کیلومتر، از روستای بیت علیوی تا روستای ما است.

* کمبود سرانه بهداشتی و آموزشی

به نظر می‌رسد که این تنها مشکل اهالی این روستا نباشد؛ دهیار روستای جبیرات کاظم از نبود خانه بهداشت هم گلایه‌مند است. وی می‌گوید: با جود اینکه روستای ما 92 خانوار جمعیت دارد اما متأسفانه خانه بهداشتی در این منطقه وجود ندارد.

کعب عمیر همچنین از ترک‌تحصیل دانش‌آموزان این روستا به‌دلیل کمبود سرانه آموزشی خبر می‌دهد؛ وی در این ارتباط می‌گوید: روستای ما مدرسه راهنمایی ندارد و دانش‌آموزان این روستا به‌ویژه دختران، پس از اتمام دوران ابتدایی به‌علت نبود مدرسه راهنمایی ترک تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مشکل قطعی مکرر نیازهای ضروری آب و برق در اغلب روستاهای بخش شاوور باعث شده است مردم این منطقه شاکی و ناراضی باشند.

کمبود سرانه بهداشتی و آموزشی می‌تواند چالشی بر سر راه توسعه پایدار روستایی شهرستان شوش باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها