مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 93 تعداد کتابخانه‌های متصل به اینترنت در استان 25 مورد بود که در سال 94 به 43 باب کتابخانه یعنی افزایش 88 درصدی رسید رسید.
کد خبر: ۸۶۸۱۹۶۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵

زینب قربانی در گفتگو با بسیج با اشاره به رسالت‌هایی که نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان و در کل کشور بر دوش دارد، اظهار کرد: این نهاد یکی از دستگاه‌های مهم فرهنگی به شمار می‌رود که با ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه فضاهای کتابخانه‌ای نقش بزرگی در تحولات فرهنگی دارد.

وی، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی را در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد ایجاد فضای کتابخانه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستاها ذکر کرد و گفت: مناطق محرومی در استان داریم که بیش از پیش نیاز به چنین فضاهایی دارند چرا که مستعدترین فرزندان استان در این روستاها زندگی می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به همه اقدامات ارزنده‌ای که پس از پیروزی انقلاب در مناطق مختلف استان در حوزه توسعه فضاهای کتابخانه‌ای انجام شده، اظهار کرد: در طول دولت تدبیر و امید نیز اقدامات  خوبی انجام شده و موفق شدیم با استفاده از اعتبارات و همچنین کمک خوب خیرین کارهای خوبی در استان انجام دهیم.

قربانی در ادامه گریزی به اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زد و گفت: در سال 93 اعتبارات تخصیص یافته تملک دارایی سرمایه‌ای به این نهاد در استان 200 میلیون تومان بود.

این مسؤول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش خوب این اعتبارات در سال 94 گفت: این اعتبارات در سال گذشته به 350 میلیون تومان رسید که به نسبت سال قبل آن رشد 49 درصدی را شاهد هستیم.

وی در ادامه ارائه گزارش بخشی از عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در سال 93 در حوزه تعمیرات کتابخانه‌ها 18 مورد تعمیر داشتیم که در سال 94 این رقم به 35 مورد رسید.

قربانی یکی دیگر از اقدامات خوب را اتصال به شبکه اینترنت ذکر کرد و گفت: در سال 93 تعداد کتابخانه‌های متصل به اینترنت در استان 25 مورد بود که در سال 94 با افزایش 88 درصدی به 43 باب کتابخانه رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان را در سال گذشته خوب توصیف کرد و گفت: در سال گذشته تعداد 702 هزار نفر به کتابخانه‌های استان ما در نقاط مختلف مراجعه کردند.

ارسال نظرات