با آزادسازی خرمشهر تحولات میدانی جنگ به نفع جمهوری اسلامی شد

امام جمعه چرام گفت: با تاکید بر اینکه با آزادسازی خرمشهر تحولات میدانی جنگ به نفع جمهوری اسلامی شد، تصریح کرد: اگر خرمشهر را آن زمان رزمندگان ما آزاد نمی‌کردند، رژیم بعث تا پایان جنگ آن را به ما پس نمی‌داد و جزو خاک خود می‌دانست.
کد خبر: ۸۶۸۱۸۶۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵

حجت‌اسلام جعفر طزری، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز سوم خرداد با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر یکی از نقاط بر جسته و طلایی دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر، نشان داد که می‌توان با ایمان و اتکاء به خداوند و حضور مردم در صحنه و با استقامت و پایداری تمام محاسبات جهانی را بر هم زد و به یک نتیجه بزرگ رسید.

امام جمعه چرام، اضافه کرد: فقط با مقاومت و ایستادگی می‌توان به پیروزی رسید، هیچ ملت و آرمانی با مذاکره و سازش با دشمن به پیروزی نرسیده، بلکه نتیجه و ثمره مقاومت پیروزی و نتیجه مذاکره و سازش زبونی و ذلت است.

وی، افزود: نه صدام ملعون و نه اربابان او هرگز گمان نمی‌کردند که جمهوری اسلامی با آن توان کم نظامی در مقابل ارتش مسلح حزب بعث بتواند مقاومت کند و خرمشهر را که از هر طرف با انواع و اقسام موانع محافظت می‌شد و فقط 15 هزار نیرو در خرمشهر مستقر بودند از دست حزب بعث خارج و آن را آزاد کند.

طزری با تاکید بر اینکه با آزادسازی خرمشهر تحولات میدانی جنگ به نفع جمهوری اسلامی شد، تصریح کرد: اگر خرمشهر را آن زمان رزمندگان ما آزاد نمی‌کردند، رژیم بعث تا پایان جنگ آن را به ما پس نمی‌داد و جزو خاک خود می‌دانست.

امام جمعه چرام، ادامه داد: باید کسی از حماسه آزادسازی خرمشهر سخن بگوید که خودش در آن حماسه حضور داشته است، شهدا نیازی به این بزرگداشت‌ها و یادواره‌های ما ندارند و اگر ما چنین مجالسی را برپا می‌کنیم تنها به خاطر خودمان و الگو گرفتن از این شهدا است.

وی، ابراز کرد: تنها نگاه کردن به تمثال مبارک شهدا برای ما کافی است تا با خود بیندیشیم که شهدا برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب چکار کردند و ما بعد از آنها چگونه از دستاوردهایشان حفاظت و صیانت کردیم.

طزری به سخنان آیت‌الله جوادی آملی درباره شهدا اشاره داشت و گفت: شهدا سفره‌ای پهن کردند و ما بر سر این سفره نشسته و از آن استفاده می‌کنیم، بنابراین نباید هیچگاه از یاد ببریم که بر سر سفره چه کسانی نشسته‌ایم و سفره دار این مهمانی چه کسانی هستند.

وی با اشاره به اهمیت آزادسازی خرمشهر، ابراز کرد: از لحاظ سیاسی حماسه فتح خرمشهر برای هر دو طرف جنگ داری اهمیت زیادی بود زیرا خرمشهر به عنوان یک برگ برنده، برای دو طرف ایفای نقش می‌کرد.

امام جمعه چرام، متذکر شد: یکی از ویژگی‌های سیاسی این حماسه عظیم، سلب قدرت مانور سیاسی عراق و دشمنان انقلاب اسلامی در محافل سیاسی و مجالس دنیا نظیر مجالس سازمان ملل متحد، شورای امنیت، شورای همکاری خلیج فارس و کنفرانس غیرمتعهدهاست.

وی، احترام به حق حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی عراق، تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در بعد سیاسی و عقب نشینی عراق از خواست‌های نامشروع خود، افزایش اعتماد به نفس مسؤلان نظام اسلامی ایران در دفاع از حقوق مشروع و ایفای نقش در محافل سیاسی و اتخاذ مواضع قوی و منطقی و ایجاد شور انقلابی در مردم که ایران از این طریق موفق به بازسازی نیروها و امکانات شد را از دیگر دستاوردهای این فتح عظیم برشمرد.

ارسال نظرات