خبرهای داغ:
ذوالنوری در جمع کارمندان بسیجی:

رمز موفقیت رزمندگان اسلام درآزادسازی خرمشهر ولایت مداری بود

منتخب مردم قم دردهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: رمز موفقیت رزمندگان اسلام در آزاد سازی شهر خرمشهر از چنگال رژیم بعثی عراق ولایت مداری بود.
کد خبر: ۸۶۸۱۸۳۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور روز دوشنبه در مراسم گرامی داشت شهدای سوم خرداد که به همت سازمان بسیج فرهنگیان سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در محل مزار شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر در قم افزود: آنچه خرمشهر را آزاد کرد اصول و ارزشهای اسلامی ما بود همانطور که امام راحل فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.
وی ادامه با اشاره به اینکه جنگ دشمنان با اسلام و جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد، گفت: امروز رسالت سنگینی بردوش ما است و تا مکتب جبهه ها و فداکاریهای رزمندگان و غیور مردان ایران اسلامی در جامعه تبیین نشود، ما مشکلات زیادی خواهیم داشت.

ذوالنوری درادامه به گوشه هایی حوادث مربوط به آغاز جنگ تحمیلی و اشغال خرمشهر اشاره کرد و گفت: دشمن با دو هدف جنگ را آغاز کرد، اول سقوط جمهوری اسلامی بود که در روز 25 شهریورماه 59 صدام درمصاحبه با خبرنگاران قرارداد 1975 الجزایر را پاره و گفت برای همیشه این قرارداد را مرده اعلام می کنم.

وی افزود: صدام در پاسخ خبرنگاری مبنی بر اینکه قرارداد طرف دوم هم دارد و ایران نیز باید در این زمینه اظهار نظر کند، گفت تا دو هفته دیگر درتهران پاسخ این پرسش داده می شود.

وی گفت: رژیم بعثی عراق از مدتها قبل نقشه های جدیدی از عراق که بخش هایی از خاک ایران از جمله استان خوزستان به آن منضم شده بود، را پخش و آن را یکی استان های عراق معرفی کرده بود.

ذوالنوری افزود: این رژیم پس از اشغال خرمشهر، این شهر را مروارید شط العرب و بر در و دیوار شهر نوشته بود که خرمشهر ما می مانیم، همچنین با دزدیدن آهن آلات موجود استحکاماتی در پنج ردیف به طول 23 کیلومتر ایجاد کرده بود که حتی چتربازان جمهوری اسلامی نیز نتوانند دراین شهر پیاده شوند.

وی هدف دوم دشمن از شروع جنگ را تجزیه ایران اسلامی ذکر کرد و گفت: خرمشهر و بصره به عنوان دو کفه ترازو و اهرم تعادل و دو سرپل برای تسلط بر اروند رود مطرح است، لذا صدام به دنبال جدا کردن این شهر و استان خوزستان از ایران بود.

وی درادامه با اشاره به اینکه بیشترین مقاومت با 38 روز مربوط به خرمشهر بود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهیدان جهان آرا و علم الهدی نقش ویژه ای در این مقاومت داشتند.

ذوالنوری با اشاره به خیانت های بنی صدر در زمان جنگ گفت: بنی صدر در آن استراتژی خود را عقب نشینی تا خرم آباد عنوان کرده و گفته بود که ما باید زمین بدهیم و زمان بگیریم تا بتوانیم با برنامه ریزی وارد جنگ شویم.

وی افزود: درمقابل، دیدگاه مقاومت و عاشورایی جنگیدن بود که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید چمران مطرح و امام راحل نیز بر مقاومت تا پیروزی تاکید داشتند.

وی گفت: دشمن در آن زمان پس از اشغال خرمشهر و از طریق سوسنگرد قصد تصرف شهر اهواز را داشت که امام راحل پس از مصاحبه صدام ، فرمودند مگر اهواز پاسدار ندارد که این سخنان باعث شد که پاسداران با 11 آرپی جی که در اختیار داشتند، به جنگ 110 تانک رژیم بعث بروند که با کمک نیروی هوایی و هوانیروز دشمن مجبور به فرار شد.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پس از عزل بنی صدر عملیات های رزمندگان اسلام گسترش یافت و ما توانستیم بخش هایی از خاک ایران اسلامی را آزاد کنیم.

ذوالنوری با اشاره به اینکه کلید عملیات آزاد سازی خرمشهر از 25 اردیبهشت ماه زده شده بود، گفت: دشمن متحیر بود که چگونه ما توانستیم پس از عزل بنی صدر تمام مواضع آنها را در هم بشکنیم و رژیم بعث که شهر بصره را از دست رفته و برای حفظ بغداد استحکامات فراهم می کرد، به دروغ شعار آتش بس داد و از سازمان های اسلامی خواست که زمینه آن را فراهم کنند.

وی افزود: ایران درمقابل این مساله، بحث صلح و معرفی و تنبیه متجاوز را مطرح کرد که در نهایت برخی کشورهای عربی به کمک عراق آمدند که ما از 23 کشور اسیر دراختیار داشتیم.

وی درادامه با اشاره به اینکه برخی شبهه می کنند که چرا پس از فتح خرمشهر ایران صلح را قبول نکرد ، گفت: اولا در آن زمان هیچ کس پیشنهاد صلح نداد ، بلکه آتش بس را اعلام کردند، که نمونه آتش بس درکشور قبرس است که بعد از 80 سال هنوز منجر به صلح نشده است.

ذوالنوری گفت: امام راحل درآن زمان فرمودند، صلح، که آن نیز شرایطی دارد ازجمله معرفی و تنبیه متجاوز باید محقق شود. 

وی گفت: دشمن در ترفند آتش بس به دنبال تجدید قوا و در دست گرفتن ابتکار عمل بود ، همانطور که زمانی که ایران قطعنامه 598 را پذیرفت، رژیم بعثی عراق حمله گسترده ای را به ایران انجام و نشان داد به هیچ وجه اصول و قواعد بین المللی پایبند نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار