خبرهای داغ:
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

مبارزه با کرم خوشه‌خوار انگور در آذربایجان غربی آغاز شد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه با کرم خوشه‌خوار انگور در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۸۱۸۲۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسن پاشازاده اظهار داشت: جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در راستای کاهش انواع بیماری‌ها در گیاهان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه از طریق پیامک نیز آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها برای کشاورزان و بهره‌برداران این بخش ارسال می‌شود، تصریح کرد: به صورت مرتب استفاده از سموم و مبارزه با انواع آفت‌ها برای بهره‌برداران اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون مبارزه با کرم خوشه‌خوار انگور در استان آغاز شده است، ادامه داد: لازم است تا بهره‌برداران نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.

این مسؤول با بیان اینکه تلاش می‌شود در این زمینه پیشگیری لازم انجام گیرد، ادامه داد: در این خصوص لازم است تا باغداران نسبت به سمپاشی انگورها اقدام کنند تا شاهد جلوگیری از ورود کرم خوشه‌خوار به باغات باشیم.

پاشازاده با بیان اینکه بهترین زمان برای مبارزه با این آفت در دشت‌ها از امروز تا ششم خرداد ماه است، اعلام کرد: این مبارزه در کوهپایه‌ها باید از ششم خرداد ماه تا 13 خردادماه انجام گیرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه داروخانه‌های گیاه‌پزشکی در این زمینه می‌توانند باغداران را کمک کنند، اعلام کرد: برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر سموم باغداران سموم را از مجاری غیرمجاز تهیه نکنند.


ارسال نظرات