رئیس جهادکشاورزی چاروسا گفت: در سال زراعی جاری 7 هزار هکتار از مزارع چاروسا زیر کشت گندم و جو رفت.
کد خبر: ۸۶۸۱۸۲۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸

محمد قلی زاریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک روز سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد نماد پیروزی مستضعفان بر مستکبران است و نشان می دهد که ملت‌ها قادرند کارهای ناممکن را شدنی کنند و امروز باید با تعمق در حماسه آزاد سازی خرمشهر درس مقاومت و ایستادگی بگیریم و در ادامه راه ارزشی خود مصمم شویم.

رئیس جهاد کشاورزی چاروسا بیان کرد: سوم خرداد به واقع نشانگر تلالو ایمان در عالی ترین سطوح بندگی خداوند و پیروی از رهبری دوراندیش است که رزمندگان و شهدا آن را به منصه ظهور رساندند.

وی به کار برداشت گندم و جو در چاروسا اشاره و افزود: کار برداشت گندم و جو از مزارع چاروسا از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

زاریان تصریح کرد: در سال زراعی جاری 7 هزار هکتار از مزارع چاروسا زیر کشت گندم و جو رفت.

رئیس جهادکشاورزی چاروسا خاطرنشان کرد: امسال با توجه به بارندگی قابل توجه به میزان 600میلی متر که در چاروسا داشتیم برداشت بسیار خوبی را از مزارع خواهیم داشت.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 4 هزار 500تن گندم و جو از مزارع چاروسا برداشت و به بازار مصرف عرضه شود که نسبت به سال گذشته افزایش 10 درصدی را دارد و از این میزان بیش از هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان است.

زاریان با بیان اینکه خود‌کفایی در تولید گندم و جو، سهم عمده‌ای در افزایش توان اقتصادی کشور و بالا بردن امنیت غذایی دارد یادآور شد: عملیات برداشت گندم و جو در این منطقه کاملا با داس و خرمنکوب صورت می‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی چاروسا در پایان از راه اندازی یک مرکز خرید گندم و جو در شهر قلعه رئیسی خبر داد.

ارسال نظرات