خبرهای داغ:
صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم، صبح امروز دوشنبه به مناسبت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر و هفته مقاومت و پیروزی، با حضور رییس جامعه المصطفی، استاندار و سایر مسئولان استانی در لشکر عملیاتی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۱۸۰۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در ابتدای مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم، فرمانده لشکر عملیاتی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و جانشین قرارگاه امام حسین(ع)، طی سخنانی گفت: دشمن در عملیات بیت المقدس به قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پی برد و راهبردهای نظامی و دفاعی آن در هم پیچیده شد.
حرکات نمایشی تکاوران در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم

سردار سید علی سیدی با اشاره به اینکه حماسه آزاد سازی خرمشهر آغازی برای پیروزی های بزرگ سپاه اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس شد، افزود: پس از عملیات پیروزمندانه بیت المقدس، حمایت های همه جانبه مستکبران عالم هم نتوانست رژیم صدام را از شکست در میدان نبرد نجات دهد.

وی ادامه داد: آزاد سازی خرمشهر روحیه خودباوری و مقاومت را درمیان مردم تقویت کرد و باعث شد پس از مجاهدت های فراوان، امروز کشور در بخش های مختلف نظامی، هسته ای، پزشکی و فضایی صاحب جایگاه باشد.

سیدی با بیان اینکه در حال حاضر ملت ایران با روحیه ولایت مداری و استکبار ستیزی در اوج قله های افتخار به سر می برد گفت: مجاهدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی ما باعث شده است که انقلاب اسلامی در حیاط خلوت دشمنان حضور داشته باشد و فعالیت های آن ها را به منظور پاسخ به هنگام رصد کند.

وی با اشاره به اینکه حماسه سوم خرداد هویت ملی و دینی ایرانیان را به جهانیان نشان داد افزود: این حماسه مانند ستاره ای درخشان در آسمان افتخارات این سرزمین می درخشد و لازم است ارزش های آن به نسل های آینده انتقال یابد.

وی ادامه داد: حماسه ملت ایران در دوران دفاع مقدس و آزاد سازی خرمشهر مقدمه ای برای حضور آزادی خواهان عالم در جبهه مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه های مستکبران شد که امروز نتیجه های آن در سطح منطقه و جهان قابل مشاهده است.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) گفت: امروز حوزه نفوذ جمهوری اسلامی در عرصه های جهان بسیار گسترش یافته و باعث شکست آمریکا، اسراییل و متحدانشان در جریان جنگ های نیابتی شده است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ما از سپاه و ارتش تا بسیج مردمی با الگو گرفتن از نهضت عاشورا با تمام توان توطئه های دشمنان را در سه حوزه سخت، نیمه سخت و نرم شکست خواهند داد.

در ادامه این مراسم، آیت الله اعرافی رئیس جامعة المصطفی با بیان اهمیت تقویت سامانه های دفاعی و موشکی در ایران ادامه داد: کشور ما در معرض تهدیدهای بالقوه منطقه ای و جهانی است و به همین دلیل باید همیشه برای دفاع از خود در مقابل توطئه دشمنان آماده باشد و اقتدار نظامی خود را حفظ کند. وی گفت: اسلام از نیروهای نظامی خود می خواهد اقتدار خود را همیشه حفظ کنند تا دشمنان هیچ گاه به فکر تعرض به سرزمین های مسلمانان نباشند.

وی افزود: نیروهای مسلح ما به برکت خون های پاک شهیدان و مجاهدت ایثارگران در دوران دفاع مقدس با وجود هجمه نابرابر دشمنان، تجربه های نظامی بسیار بالایی را بدست آوردند که با استفاده از آن ها می توان نظام و انقلاب را از هرگونه آسیب نظامی حفظ کرد.

امام جمعه موقت قم همچنین گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از عنصر معنویت و تجهیزات پیشرفته نظامی یاور مظلومان در سراسر جهان هستند.

به گفته اعرافی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بصیرت سیاسی و آگاهی از توطئه های دشمنان در کشورهای منطقه و جهان همواره آماده دفاع از ارزش های اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه آگاهی و ایستادگی مردم و نیروهای مسلح رمز موفقیت ایران در مقابل تهدیدهای دشمنان است ادامه داد: امروز هم با وجود تلاش دشمن برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی، بصیرت مردم مانع از موفقیت نقشه های مستکبران علیه ملت ایران شده است.

اعرافی با اشاره به جایگاه اسلام سیاسی در اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب گفت: دشمنان می دانند اسلام سیاسی و انقلابی مانع از تحقق نقشه های آن ها در کشورهای جهان می شود، به همین خاطر با تمام توان با آن مقابله می کنند.

وی افزود: دشمنان برای مقابله با الگوی حیات بخش انقلاب اسلامی در به اجرا درآوردن اسلام سیاسی، گروه های تکفیری و تروریستی را در کشورهای اسلامی به وجود آوردند تا از این طریق تفکر اسلام ناب را به گمراهی بکشانند و از احساسات مسلمانان در مسیر اجرای نقشه های خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با گفتمان منطقی خود همواره مسلمانان را به سمت اتحاد و تقویت همکاری های مشترک در عرصه های مختلف تشویق کرده است چرا که ما معتقدیم اختلاف در میان امت اسلامی تنها به نفع دشمنان است و باعث ضعیف شدن کشورهای اسلامی می شود.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به حضور معنویت و اعتقادهای دینی در میان مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: الگوی نظام سازی انقلاب اسلامی می تواند جهان اسلام را به سمت آزادی و استقلال هدایت کند.

وی افزود: پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف باعث شده است دشمنان به فکر نفوذ در ابعاد گوناگون سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی کشور ما باشند و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب همواره به لزوم هوشیاری در برابر نفوذ دشمن تاکید می کنند.

وی بیان کرد: دشمنان با توطئه های مختلف به دنبال اسلام هراسی و ایران هراسی هستند، اما ملت های بیدار در سطح منطقه مانند یمن، سوریه و عراق و همچنین تمام کشورهای آزادی خواه جهان روز به روز به ارزش های انقلاب اسلامی نزدیک تر می شوند و امروز انقلاب ما بیش از هر زمان دیگر یاور مظلومان جهان است.

اعرافی گفت: سطح تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در حال حاضر به حدی رسیده است که دیگر اسراییل در مرزهای جغرافیایی خود احساس امنیت نمی کند و جبهه مقاومت لحظه به لحظه در حال گسترش و پیشروی به سمت دشمنان است.

وی افزود: دیگر دشمنان نمی توانند به سادگی ما را تهدید کنند چرا که اقتدار نظامی و امنیتی کشور ایران در سطح بین الملل برجسته است و نیروهای مسلح ما آمادگی دارند دست هر متجاوزی را قطع کنند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ما با پیروی از ولایت برای دفاع از مظلومان و جبهه مقاومت در هر مکانی که نیاز باشند حضور خواهند یافت و از ارزش های اسلامی و انقلابی دفاع خواهند کرد.

امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات قرآن کریم در بیان اهمیت جهاد در راه خدا گفت: نیروهای مسلح ما به دلیل اعتقادات مذهبی و دینی از تمام قوای نظامی دنیا برتر هستند و مجاهدت آن ها در راه حفظ و گسترش ارزش های دینی و اسلامی بسیار ارزشمند است.

اعرافی افزود: حضور در جبهه نبرد زمانی به اوج ارزش می رسد که در کنار آن مجاهدان به اصلاح نفس بپردازند و این همان موضوعی است که در میان نیروهای نظامی ما وجود دارد و ما از روزهای دفاع مقدس تا هم اکنون شاهد آن هستیم.

در پایان مراسم نیروهای گردان تکاور لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) قم با در دست داشتن پرچم حرم مطهر حضرت زینب(س) به اجرای حرکات نمایشی پرداختند.

در این مراسم، نیروهایی از سپاه و لشکر عملیاتی، آمادگاه شهید فراشاهی، پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، نیروی انتظامی و دیگر یگان های نیروهای مسلح مستقر در استان قم حضور داشتند.

در سوم خرداد سال 1361 در جریان عملیات افتخار آفرین بیت المقدس، خرمشهر پس از مدت ها اشغال توسط دشمن بعثی با مجاهدت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و مقاومت مردم آزاد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها