مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 71 درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سن اشتغال قرار دارند گفت:اگر به درستی از طرفیت جوان جامعه استفاده نشود، این قشر می‌تواند برای جامعه یک تهدید به حساب آمده و خطرآفرین باشد.
کد خبر: ۸۶۸۱۸۰۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲

سید محمدعلی تقوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت کهگیلویه و بویراحمد به بیش از 711 هزار نفر رسیده است، اظهار کرد: 102 هزار و 299 نفر از این جمعیت در سن 24 تا 30 قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج و مهاجرت را از جمله عوامل موثر بر کاهش جمعیت عنوان کرد و افزود: این عوامل باعث شده که جمعیت جوان ما کم شده و به سمت جمعیت سالخورده پیش بروند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق آخرین سرشماری‌های انجام شده جمعیت سالخورده استان حدود 29 هزار و 555 هزار نفر است، یادآور شد: این موضوع برای استان نگران کننده بوده و باید راهکارهای اصولی اندیشیده شود.

این مسؤول گفت: علی‌رغم اینکه ازدواج در سال 94 نسبت به سال 93 افزایش داشته و ولادت‌ها نیز افزایش داشتند اما در حال حاضر بخش زیادی از جمعیت جوانان هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود.

وی جوانان را فرصت و ظرفیت موثر برای توسعه کشور دانست و اذعان کرد: مسؤولان باید به این موضوع توجه کرده و از این شرایط به درستی استفاده کنند.

تقوی با بیان اینکه 71 درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سن اشتغال قرار دارند، بر استفاده از این ظرفیت‌های مهم تاکید کرد و گفت: امیدواریم با سیاست‌گذاری صحیح و اصولی مسؤولان بتوانیم از این پتانسیل به خوبی استفاده کرده و بهره کافی را ببریم.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد، بیکاری و عدم اشتغال جوانان را بزرگترین معضل جامعه عنوان دانست و تصریح کرد: اگر به درستی از طرفیت جوان جامعه استفاده نشود، این قشر می‌تواند برای جامعه یک تهدید به حساب آمده و خطرآفرین باشد.

ارسال نظرات