استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از تعهدات استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید چغندر و کلزا است که در 700 هکتار از اراضی کشاورزی چغندر قند برای تأمین خوراک مورد نیاز کارخانه قند یاسوج کشت می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۱۷۸۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم افتتاح بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کشاورزی گفت: همه باید برای تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری تلاش و همکاری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص افتتاح مزرعه تمام مکانیزه بخش کشاورزی بیان کرد: کلنگ این طرح 3 ماه پیش به زمین زده شد و طرح اجرا شده به لحاظ روش‌های آبیاری و مکانیزاسیون جزو پروژه‌های الگو در سطح استان است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد اراضی مستعد زیادی در بخش کشاورزی دارد، افزود: منابع طبیعی استان 50 هزار هکتار زمین برای واگذاری دارد که انتظار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی و شرکت سروش امید پارسیان از این اراضی در جهت ایجاد اشتغال بهره‌برداری شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از تعهدات استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید چغندر و کلزا است که در 700 هکتار از اراضی کشاورزی چغندر قند برای تأمین خوراک مورد نیاز کارخانه قند یاسوج کشت می‌شود، ضمن اینکه آمادگی کشت دانه‌های روغنی در اراضی مستعد کشاورزی استان وجود دارد.

خادمی اضافه کرد: انجام طرح‌های اقتصاد مقاومتی در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و ایجاد اشتغال است که انتظار می‌رود از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان برای توسعه و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود.

ارسال نظرات