خبرهای داغ:
نماینده منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از وضعیت فقر و بیکاری در استان خوزستان خطاب به مسوولان نظام عنوان کرد: آقایان دولتمردان تهران‌نشین به داد مردم خوزستان برسید؛ در حال حاضر مردم 10 شهر استان خوزستان دربه‌در و آواره شده‌اند و سوال ما این است که این تکریم مردم است؟
کد خبر: ۸۶۸۱۷۶۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله محسن حیدری در جشن توانمندسازی و خودکفایی 4302 خانوار مددجوی کمیته امداد که امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در اهواز برگزار شد؛ در سخنانی خطاب به مسوولان نظام اظهار کرد: مشکل صبر و بیکاری مردم خوزستان چند دلیل عمده دارد که اولین دلیل آن جنگ و صدمات آن است؛ صدماتی که باعث بی‌خانمانی تعداد زیادی از مردم استان خوزستان شده است.

وی در ادامه به طرح‌های ملی کشاورزی در دولت سازندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: در طرح ملی نیشکر که در دولت سازندگی به اجرا درآمد 100 هزار متر زمین مردم از آنها گرفته شد و آنها را از آن زمین‌ها بیرون کردند و در مقابل آن تنها تعداد قلیلی از آنها در صنایع نیشکر جذب شدند.

حیدری ادامه داد: یکی دیگر از عوامل بیکاری مردم خوزستان عدم استفاده از نیروهای بومی در صنایع پتروشیمی است.

وی تصریح کرد: همین امروز از مسوولان پتروشیمی بندر امام و ماهشهر آمار گرفته‌ام و آنها عنوان کرده‌اند از میان 22 شرکت پتروشیمی ماهشهر و بندر امام حتی یک مدیر خوزستانی وجود ندارد و تمامی مدیران این شرکت‌ها مدیران پروازی هستند.

نماینده منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حتی در بین مدیران میانی این شرکت‌ها نیز تنها 15 نفر خوزستانی‌اند؛ این در حالی است که تعداد زیادی از افراد تحصیل‌کرده در استان خوزستان حضور دارند اما از آنها استفاده نمی‌شود.

حیدری ادامه داد: حتی کارشناسان این شرکت‌ها نیز تنها 30 درصدشان خوزستانی و 70 درصد غیر بومی هستند. این در حالی است که شرکت‌های فضای سبز و آشپزخانه‌ای استان خوزستان هم غالب کارکنان خود را از خارج استان جذب می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اینها درددل مردم خوزستان است، به انحراف رود کارون ازسرشاخه‌ها اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی آب کشور هر گونه برداشت آب رود کارون از سرشاخه‌ها و انتقال آن به استان‌های دیگر ممنوع است اما در حال حاضر این اتفاق می‌افتد و از آب کارون برای مصارف کشاورزی، صنعتی و غیره استفاده می‌شود.

وی در پایان انحراف رود کارون از سرشاخه‌ها نیز یکی از علل فقر استان اعلام کرد و گفت: انتظار ما از دولت و شخص رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شنیدن پیام مردم خوزستان است زیرا نرخ بیکاری در خوزستان بیش از متوسط کشوری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها