معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی کامل پیشرفت اسلامی_ایرانی، است، گفت: سیره شهدا سبب افزایش فضای معرفتی جامعه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۱۶۹۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، سرهنگ عباس بایرامی،  صبح امروز(3خرداد) در بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در مصلی نماز جمعه صومعه‌سرا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هر چیزی که به عنوان شبهه و سوال مدنظر باشد باید به آن پاسخ گفت.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، فتح خرمشهر و ایام دیگر از جنگ هشت سال دفاع مقد س صحبت می‌شود، افزود: سردار قاسم سلیمانی یک چهره فرا ملی هستند و در سطح منطقه، فضا را مدیریت می‌کنند و بیشتر صحبت‌های وی درراستای دفاع مقدس است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه عرصه دفاع مقدس از داشته‌های ارزشی ما است، گفت: سیره شهدا سبب افزایش فضای معرفتی و شناخت بهتر نسبت به ائمه اطهار(علیه‌السلام) در جامعه می‌شود.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه پیوند با فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ شهدا ما را به خداوند باری‌تعالی نزدیک‌تر می‌کند، تصریح کرد: همه تلاش ما در جامعه برای ایجاد و افزایش تعالی معنوی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس پیام و الگوی مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: پرداختن به حوزه دفاع مقدس سبب افزایش حوزه معرفتی و شناختی دفاع مقدس در سطح جامعه می‌شود و سطح فرهنگی ما را بالا خواهد برد.

دفاع مقدس و شهدا تشکیل دهنده هویت انسجام ملی ما هستند

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس و شهدا تشکیل دهنده هویت انسجام ملی ما هستند، اظهار کرد: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اتحاد بین مردم منسجم‌تر بود و همه اقوام ایرانی، از هر قشر و صنوفی و با هر ادیان و مذهبی در آن نقش داشتند.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس با یک هدف مشخص، زیر پرچم اسلام برای انقلاب و ولایت به صورت متحد دور هم جمع بودند، افزود: هشت سال دفاع مقدس یک الگوی پیشرفت برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنج پنهان است که تا کنون نتوانسته‌ایم آن را کشف کنیم و به نسل آینده انتقال دهیم، گفت: دفاع مقدس شأن ایرانیان را در سطح بین‌الملل وجهان افزایش و ارتقا داده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس حقارت 200 ساله ایرانیان را جبران کرد، تصریح کرد: ظرف 200 ساله گذشته بیشترین فشارها و تحریم‌ها فقط در 8 سال دفاع مقدس به  ایران وارد شد که رزمندگان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم به دست دشمن بیفتد.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی کامل پیشرفت اسلامی_ایرانی است، خاطرنشان کرد: این طرح چندین سال است که از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده و همه بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... موظفند بر اساس آن چهارچوب حرکت کنند.

وی با بیان اینکه الگوی پیشرفت را می‌توان در دفاع مقدس دنبال کرد، اظهار کرد: دفاع مقدس در همه مقولات و عرصه‌ها یک الگوی تبیین شده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ما به اندازه تاریخ ایران، اعتماد به نفس ملی و خوداتکایی تولید کردیم، افزود: در دفاع مقدس توانستیم جایگاه و شأن خود را در جهان به گونه‌ای القا کنیم که هر کسی چشم طمع به سمت ما نداشته باشد.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه امروزه با توجه به جزیره بی‌ثبات اطرف کشورمان، ثبات کافی را در ایران داریم، گفت: دفاع مقدس سبب ایستادگی و مقاومت ما در برابر ابرقدرت‌های جهان شد.

وی با بیان اینکه استراتژی‌های ایران در طول هشت سال جنگ در چند مقطع تعریف می‌شود، تصریح کرد: در مرحله اول رفتارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی خاصی ظهور پیدا کرد که سبب استراتژی بازدارندگی و جلوگیری از وقوع جنگ شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه استراتژی دوم متوقف بود و باید دشمن را متوقف و راهش را سد می‌کردیم، خاطرنشان کرد: دفع لیبرال‌ها از حاکمیت اجرایی کشور،اتحاد بین همه نیروهای سپاه و ارتش، حضور نیروهای مردمی  استراتژی سوم هشت سال دفاع مقدس بود.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه تنبیه متجاوزان استراتژی چهارم جنگ بود، اظهار کرد: پنجمین مرحله استراتژی پایان جنگ است که با تدبیر امام راحل این مرحله به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) توانست بعد از غیبت کبری، اولین انقلاب اسلامی را برپا نمایند، افزود: در مقاومت 35 روزه فتح خرمشهر، 5هزار و 38 کیلومتر از خاک ایران را آزاد و 19 هزار نفر اسیر و هزاران نفر از نیروهای دشمن را از بین بردیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فتح خرمشهر چندین پیام داشت، گفت: فتح خرمشهر سبب شد ظهور قدرت دفاعی ایران برای اولین بار در منطقه خود را نشان دهد.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه ثبات داخلی و بازدارندگی خارجی از دستاوردهای دیگر فتح خرمشهر بود، تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس با یک رژیم کوچک بعث عراق نجنگیدیم، بلکه ایران در این جنگ از 35 کشور مختلف اسیر داشت.

وی با بیان اینکه در طول جنگ همه کشورهای ابرقدرت و بلوک شرق و غرب پشت سر رژیم بعث علیه ایران بودند، خاطرنشان کرد: ایمان به خدا و توسل به ائمه(علیه‌السلام) از مهمترین عوامل پیروزی ما در جنگ هشت سال دفاع مقدس بود.

 

 

ارسال نظرات