کارشناس مسائل سیاسی در جمع پایوران ناحیه روح الله مطرح کرد:

چرایی ادامة جنگ پس از فتح خرمشهر ؟!

به منظور تبیین دفاع مقدس هشت ساله نشست توجیه سیاسی توسط سیاسی ناحیه روح الله یزد بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۱۵۸۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازیزد،گلزار در این نشست گفت:فتح خرمشهر بسیار فتح عظیمی بود و دلیل آن هم جملة حضرت امام خمینی(ره)در مورد فتح خرمشهر بود که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» ولی متأسفانه برخی در کشور به دنبال این هستند تا این دفاع مقدس هشت ساله را به زیر سؤال ببرند و این شبهه را القا می نمایند که جنگ می بایست بعد از فتح خرمشهر تمام شود.
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود:صدام در آن موقع درخواست آتش بس کرده بود نه صلح؛ تفاوت آتش بس و صلح این است که موقعی که آتش بس اعلام می شود باید طرفین تا هر کجا هستند جنگ را تمام کنند ولی صلح به معنای این است که طرفین جنگ به مرزهای قبلی خود باز گردند و اسرا را آزاد نمایند.
وی اذعان کرد:با توجه به اینکه در زمان فتح خرمشهر کیلومتر ها از سرزمین ایران تحت تصرف عراق بود، صدام هدفش این بود که پس از تجدید قوا مجدداً به ایران حمله کند ولی خوشبختانه پس از مقاومت هشت سالة ملت ایران حتی یک وجب از خاک ایران تحت اشغال صدام نیامد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار