مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان اردل به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و عملیات غرور آمیز بیت المقدس در این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۱۵۰۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ با حضور نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان،‌ خانواده شهدا و ایثارگران ، صبحگاه مشترک در میدان صبحگاه سپاه ناحیه اردل برگزار گردید.

یکی از یادگاران و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در این مراسم بیان داشت: جمهوری اسلامی از نیمه دوم سال 60 توانست پس از سر و سامان دادن به نیروها، سلسله عملیات های آزاد سازی را آغاز نماید؛ مثل عملیات ثامن‌الائمه که منجر به شکست حصر آبادان شد و عملیات طریق‌المقدس که نتیجه آن آزادسازی شهر بستان و حدود 600 کیلومتر مربع از خاک ایران بود و همچنین عملیات فتح‌المبین که آزادسازی 2200 کیلومترمربع از خاک کشور را در پی داشت.

صفری افزود: نتایجی که عملا زمینه انتخاب منطقه عملیاتی غرب کارون را برای عملیات بیت المقدس فراهم آورد عبارتست از: 1- انهدام بخش قابل توجهی از نیروهای دشمن. 2- آزاد‌سازی بخش مهمی از مناطق اشغالی در جنوب کشور 3- آزادسازی نیروهای پدافندی خودی در مناطق اشغالی. 4- افزایش توان طرح‌ ریزی و عملیات رزمندگان اسلام.

صفری گفت: انتخاب منطقه عمومی غرب کارون برای آزادسازی خرمشهر و مراکز مهم و حیاتی آن طی یک روند تکاملی صورت پذیرفت که در این مرحله دشمن تدریجا منهدم شده و بویژه از نظر روحی در وضعیت به شدت بحرانی قرار داشت و آزادسازی خرمشهر در آن مقطع زمانی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود و لذا این منطقه در شرایط زمانی مذکور، بهترین و مهمترین منطقه جهت ادامه سلسله عملیات‌های آفندی بود.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: خرمشهر به‌عنوان استراتژیک‌ترین نقطه در مناطق درگیری محسوب می‌گشت که اشغال آن از یک طرف برای عراق به عنوان برگ برنده و نقطه اتکای استراتژیک محسوب می‌شد و از طرف دیگر برای ایران آزادسازی آن به منزله بستن راه نفوذ عراق به خوزستان و رد ادعای بی‌اساس و واهی عراق درباره آن بود.

وی اهداف عملیات بیت المقدس را اینگونه برشمرد:

1- انهدام نیروهای دشمن و تهدید بصره به منظور وادار ساختن عراق به پرداخت خسارت جنگ.

2- آزادسازی خرمشهر با نظر به اهمیت استراتژیک و سیاسی آن

3- خارج کردن شهرهای اهواز، سوسنگردو حمیدیه و جاده اهواز- آبادان از برد توپخانه دوربرد دشمن.

4- ترمیم مرز بین‌المللی و آزاد کردن جاده مواصلاتی اهواز- خرمشهر

گفتنی است: نظیر این مراسم صبحگاه در سایر شهرستان های 9گانه استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر برگزار و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس تجلیل شد.

ارسال نظرات