خبرهای داغ:
در اعتراض به بحث الحاق و خصوصی‌سازی بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر مقابل این مرکز درمانی زنجیره انسانی تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۸۱۴۵۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ماهشهر، شهروندان این شهرستان و شهر چمران و همچنین کارکنان بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر صبح امروز در اعتراض به بحث الحاق و خصوصی‌سازی این بیمارستان دست به تجمع زده و مقابل این مرکز درمانی زنجیره انسانی تشکیل دادند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی خواستار جلوگیری از الحاق و خصوصی‌سازی این بیمارستان بودند.

بر اساس این گزارش،‌ از اردیبهشت ماه امسال با ابلاغیه‌ای بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر از زیر نظر مستقیم بهداشت و درمان صنعت نفت تهران خارج و به بهداشت و درمان اهواز ملحق شد.

 

کارکنان این بیمارستان، این اقدام را مقدمه‌ای برای کوچک‌سازی و خصوصی‌سازی این مرکز درمانی می‌دانند.

این مسأله به تریبون نماز جمعه هفته‌های گذشته ماهشهر، بندر امام، شهر چمران و هندیجان نیز کشیده شده بود و ائمه جمعه این شهرها به این موضوع شدیداً معترض شده بودند.

بر این اساس امام جمعه شهر چمران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر با انتقاد شدید از این مسأله، گفته بود: رویه فعلی این بیمارستان باید به نفع مردم مستضعف تعدیل و جهت‌دهی شود.

 

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ادامه داد: اگر این اتفاق بد یعنی خصوصی‌سازی بیمارستان صنایع بیفتد تعدیل نیروها و تضعیف روند درمان، بردن سودهای بیمارستان به خارج از منطقه و از دست دادن اختیار برای خدمت‌رسانی بهتر را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این بیمارستان باید برای خدمت‌رسانی به عموم مردم تحویل وزارت بهداشت شود، اظهار کرد: کسانی که امروز در این باره سکوت کرده‌اند باید فرداها پاسخگوی خداوند و مردم باشند.

امام جمعه شهر چمران همچنین با انتقاد شدید از عدم همکاری رئیس بهداری و بهداشت صنعت نفت ماهشهر و بیمارستان صنایع پتروشیمی گفت: اگر مسؤولان در این رابطه اقدامی نکنند مردم خود دست به کار خواهند شد و به صحنه خواهند آمد.

بر اساس این گزارش، بیمارستان 200 تخت‌خوابی صنایع پتروشیمی ماهشهر به عنوان مجهزترین مرکز درمانی منطقه کار خدمت‌رسانی به کارکنان صنعت پتروشیمی و عموم مردم را برعهده دارد در شهرک بعثت شهر چمران واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها