خبرهای داغ:
امام جمعه قم با اشاره به اینکه ایران اسلامی در منطقه پرخطری قرار دارد، گفت: دوری ایران اسلامی از تجهیزات پیشرفته و نیروهای مسلح مقتدر امکان‌پذیر نیست
کد خبر: ۸۶۸۱۴۵۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم که به مناسبت هفته مقاومت و پیروزی در پادگان خیبر قم برگزار شد، با اشاره اینکه آمادگی نظامی مسلمانان برای مقابله با تهاجمات دشمن در آیات قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: اراده، جهاد و نیت نیروهای مسلح در راستای مقابله با دشمنان اسلام به تجهیزات نظامی ارزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در پرتو جهاد مجاهدانه راه اسلام برکت‌های بسیاری برای دنیا رقم زده شده است، اضافه کرد: جهاد اصغر در صورتی تاثیرگذار است که نیروهای مسلح در جهاد اکبر به موفقیت رسیده باشند، همانطور که رزمندگان دفاع مقدس با نمازهای شب خود جهاد اصغر را با جهاد اکبر تکمیل کردند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با ارتش‌های دیگر دنیا متفاوت هستند زیرا این افراد از آموزه‌های قرآن بهره‌گرفته و فرماندهی خود را به ولی فقیهی آگاه واگذار کرده‌اند.

وی توسل به امام عصر(ع) را یکی از ویژگی‌های نیروهای مسلح ایران اسلامی برشمرد و ادامه داد: مبارزه با هوای نفس می‌تواند نیروهای مسلح را به نماد اخلاص و نیایش خدا تبدیل کند به همین علت جهاد اکبر باید سرلوحه سپاه، ارتش و نیروی انتظامی باشد.

اعرافی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح باید نسبت به آموزه‌های سیاسی آگاهی مناسبی داشته باشند، تصریح کرد: این قشر در برابر قدرت‌های بزرگ عالم قد کشیده و برای پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی تلاش می‌کنند به همین علت باید مصداقی آگاه در هوشمندی و بصیرت سیاسی بوده و بتوانند از دشمنان و دوستان شناخت مناسبی داشته باشند.

وی رسیدن به فناوری‌های پیشرفته را لازمه نیروهای مسلح خواند و عنوان کرد: اینکه نظام اسلامی به سلاح‌های کشتار جمعی نیازی ندارد از افتخارات این کشور است اما باید از پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی برخوردار باشد و دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در این راستا مشارکت داشته باشند.

اعرافی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در منطقه پرخطری قرار دارد، یادآور شد: دوری ایران اسلامی از تجهیزات پیشرفته و نیروهای مسلح مقتدر امکان‌پذیر نیست؛ این قشر برای توانمندی بیشتر باید اخلاق را در محوریت کار قرار داده و نسبت به وضعیت‌شناسی جهان اهتمام ویژه داشته تا بتوانند در مقابل دشمن صف‌آرایی مناسبی را انجام دهند.

رئیس جامعة‌‌المصطفی‌‌العالمیه خاطرنشان کرد: دشمن‌های فرضی هم باید از اقتدار نیروهای مسلح نظام اسلامی هراسان باشند به همین علت این نیروها باید در نقاط مورد نیاز حضور یابند؛ ایران اسلامی به برکت خون‌های پاک رزمندگان تجربه‌های مطلوبی را در جنگ تحمیلی آموخته و پیروزی در این جنگ معجزه مردم، امام و انقلاب اسلامی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت‌های دنیا برای تجزیه ایران اسلامی با رژیم صدام مشارکت داشتند، اظهار کرد: ملت ایران با صبر و مظلومیت خود مقابل کشورهای مختلف ایستاد و به اهداف مورد نظر رسید اما دشمنان اکنون نیز از تلاش‌های خود دست نکشیده‌اند.

اعرافی با بیان اینکه ایران اسلامی ناچار به مقاومت است، تصریح کرد: نیروهای مسلح معتقد به اسلام سیاسی بوده و هر فرد برای جدایی سیاست از دین تلاش کند، اسلام را تحریف کرده است.

وی حرکت‌های انقلابی را لازمه مقابله با تهاجمات دشمن دانست و مطرح کرد: گفتمان اسلام سیاسی و انقلابی بر اساس علم و منطق بوده است که تمدنی بودن انقلاب اسلامی را رقم می‌زند، برای رهایی از خفت و خواری و ایستادگی در مقابل تهاجمات نیروهای استکباری باید اتحاد جمعیت مسلمانان با ظرفیت‌های موجود انسجام پیدا کند.

این استاد برجسته حوزه الگوی جمهوری اسلامی را راهکار حرکت جهان اسلام به سمت پیشرفت خواند و ادامه داد: نفوذ در ارکان فکری و فرهنگی از راهکارهای دشمنان است که مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته به همین علت دستگاه‌ها و تفکر اسلام باید به شیوه‌ای استوار شوند که از نفوذ دشمن جلوگیری شود.

وی از تلاش دشمن برای تحریف اسلام ناب محمدی با استفاده از گروه‌های تکفیری یاد کرد و افزود: اسلام‌هراسی و انقلاب‌هراسی مورد توجه استکبار قرار گرفته است.

اعرافی گفت: هر چند مرزهای انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف دنیا گسترش یافته و الگوی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف صادر شده است اما اگر دشمن احساس کند که نیروهای مسلح آمادگی لازم را ندارند بدون هیچ گفتمان به مرزهای ایران اسلامی نزدیک می‌شود.

وی در خطاب به دشمنان ایران اسلامی تاکید کرد: ایران اسلامی در چهره مقاومت جلوه‌گر شده و پایان عمر رژیم صهیونیستی نزدیک است.
ارسال نظرات