خبرهای داغ:
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: دولت برخاسته از اخلاق، ایثار و ارزش های سوم خرداد، هرگز شهر فداكاری ها و افرادی كه حماسه آفریدند را فراموش نمی كند.
کد خبر: ۸۶۸۱۴۴۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرنگار بسیج، علی ربیعی صبح امروز در مراسم آزاد سازی خرمشهر كه در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار كرد: به نمایندگی دولت تدبیر و امید در خرمشهر حضور پیدا كرده و حامل این پیام هستم كه دولت شهر فداكاری ها را فراموش نمی كند.

 وی افزود: دولت برخاسته از اخلاق، ایثار و ارزش های سوم خردادی، هرگز افرادی كه حماسه ها را آفریدند، فراموش نكرده و خود را وابسته و برخوردار از آنان می داند و انسان هایی كه این حماسه ها را آفریدند را گرامی می دارد چه آنان كه زنده هستند و چه آنان كه شهید شده اند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعبیر امام راحل (ره) كه خرمشهر را خدا آزاد كرد، عنوان كرد: الگو سازی و جهت دادن به جامعه تحولی فرهنگی است كه امام ایجاد كرد، آن شوقی كه والدین برای فرستادن فرزندانشان به جبهه داشتند و آن اشتیاق فرزندان كم سن و سال برای رفتن به جبهه همه ناشی از این فرهنگ بود.

ربیعی بیان كرد: ما در دولت تدبیر و امید معتقدیم امروز هم به انسان های سوم خردادی برای رفع مشكلات عظیم جامعه نیاز است. اگر می خواهیم در منطقه به قدرت برسیم باید از فتح خرمشهر بیاموزیم و چگونگی و عظمت این فتح را كه ناشی از انسان های سوم خردادی است، دریابیم.

وی به بیان ویژگی های افراد سوم خردادی پرداخت و گفت: ما نباید چرایی و امكان آزاد سازی خرمشهر و آدمهایی كه خرمشهر را تاریخ ساز كردند، فراموش كنیم، آنهایی كه ایمان عمیق و محكم و پایمردی داشتند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز می خواهم به مردمی اشاره كنم كه از این پایمردی ها برای رسیدن به اهدافشان استفاده كردند، افرادی كه فراتر از هر نوع صلاحیت تاریخی و سیاسی هستند  و اینگونه در تاریخ نقش آفرینی داشتند كه ما نیازمند چنین افردای هستیم.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم كه اگر بتوانیم اقتصاد كشور را به شكل تبدیل حصر آبادان به حماسه آزاد سازی خرمشهر داشته باشیم، می توانیم پیروزی های مداوم را برای مردم و جامعه بسازیم. دولت به دنبال اخلاق سوم خردادی همراه با مردم است و امروز حل مسائل بزرگ در همین فرمول اخلاقیت و ایثار قابل حل است.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد: ما برای ایجاد شغل در دورانی كه زندگی هر روز سخت تر می شود و تورم رو به افزایش می رود و برای اقتصاد هزاران قفل وجود دارد، نیازمند اخلاق و سخت كوشی سوم خردادی هستیم.

ربیعی عنوان كرد: سخت كوشی، انعطاف، عقلانیت و حفظ منافع مردم راه حل مسائل كشور است و شخصیت سوم خردادی الگوی همین عقلانیت، سخت كوشی و مدارا است و دولت نیز بر همین منوال حركت می كند و با تدبیر و عقلانیت می توان روز به روز به سمت حل مسائل حركت كرد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار كرد: من به عنوان وزیر ضعیف ترین قشر مردم، خدا را شاهد می گیرم كه فكر و ذهن ما رفع عقب ماندگی مردم و پیشروی امور است.

ربیعی به برشماری اقدامات دولت تدبیر و امید اشاره و عنوان كرد: منطقه آزاد تدبیری بود كه دولت انجام داد و از بخشی از درآمدهای خود به نفع منطقه چشم پوشی كرد . آثار منطقه آزاد را می توان ظرف چند سال آینده دید.

وی ادامه داد: قرار است چهار بیمارستان در این منطقه افتتاح شود كه یكی از آنها بیمارستان تامین اجتماعی است كه خود شخصا آن را افتتاح خواهم كرد. همچنین اگر بتوانیم مسائل گردشگری را در جذب و بهره وری مناطق به كار بگیریم می توانیم از توریسم درمانی به عنوان عاملی برای بهبود منطقه استفاده كنیم.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی بیان كرد: ۱۶ هزار بیمه شده شناسایی شده اند كه برای اولین بار است بیمه به آنها تعلق گرفته است.

ربیعی همچنین به لایروبی اروند اشاره كرد و گفت: برای لایروبی اروند قردادی با CBS  بسته شده است. همچنین ۳۰ هزار اراضی زهكشی شده و ۱۸۰ هزار هكتار از طرح ۵۵۰ هزار هكتاری رهبری آماده شده است كه برای آن ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی افزود: طی قراردادی هم با كمیته امداد امام خمینی (ره)، ۳۰۰ میلیارد ریال به خرمشهر اختصاص می یابد و صندوق كارآفرینی را برای شغل های زودبازده در نظر می گیرد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی عنوان كرد: یك میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تبادل ارزی در مرز شلمچه داشتیم كه سه هزار شغل به این واسطه ایجاد شده است. تعاونی لنج سازان اروند هم كه ۲۰۰ عضو دارد ساماندهی شده و به دنبال توسعه این تعاونی هستیم.

ربیعی همچنین به احداث خط دوم بندر به اهواز نیز اشاره كرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها