شامگاه گذشته جشن نیمه شعبان و مراسم آیینی "شب برات" با حضور مردم و مسئولین در مسجد مولوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۱۴۲۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت شهرستان بانه در ابتدای این مراسم، برگزاری مراسم "شب برات" را یکی از آیین های مذهبی و دینی مردم شهرستان بانه و مناطق کردنشین ایران که قدمتی هم بسیار دیرینه دارد برشمرد و به برخی از اعمال سفارش شده در این شب اشاره کرد.

وی افزود: شب نیمه شعبان از دیدگاه اهل تشیع شب میلاد امام مهدی (عج) است ولی از دیدگاه اهل تسنن انتظار برای میلاد این حضرت است و آنچه که در این بین مهم و قابل تائیید همه فرق و مذاهب اسلامی می باشد اعتقاد به آمدن یک موعود و مصلح از سلاله پاک پیامبر(ص) در آینده می باشد.

در ادامه ماموستا سید محمود حسینی امام جماعت مسجد حضرت امام(ره) شهرستان بانه نیز با اشاره به آیات و نص صریح قرآن مسلمانان را برادران دینی همدیگر عنوان کرد و گفت: بزرگترین مطالبه خداوند از مومنان و مسلمان داشتن اخوت و برادری با همدیگر است.

وی ضمن ابراز تاسف از برادر کشی و جنگ بین مسلمانان افزود: متاسفانه امروزه می بینیم که مسلمانان با ندیده گرفتن این آیه صریح قرآن که مومنان و مسلمانان را براداران همدیگر می خواند به جان هم افتاده و جان، مال و ناموس همدیگر را به غارت می برند.

امام جماعت مسجد امام خمینی در ادامه تصریح کرد: همه فرق و مذاهب اسلامی علی رغم داشتن اختلافات عقیده ای و فکری باز در اصل اسلام مشترک و متحد هستند و اسلام بزرگ آنها را گرد خود جمع می کند و مسلمانان نیز باید با نادیده گرفتن اختلافات جزئی و با استناد به مشترکات عمده( ایمان به خدا، قرآن، پیامبر(ص) و روز حساب) با همدیگر همدل و هم زبان باشند.

ارسال نظرات