مجتبی شاکری در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

اقدام بی‌منطق سازمان زیباسازی در نصب تابلوهای بی‌مفهوم و بدمفهوم در سطح شهر/ فردا تذکر جدی به شهردار خواهم داد

مجتبی شاکری گفت: الان در مناسبت ایام شعبان و سالروز فتح خرمشهر هستیم که مردم می خواهند تفکر و آثار مهدوی را ملاحظه کنند، اما سازمان زیباسازی به نصب یک سری از تابلوها اقدام کرده که اصلاً مفهومی ندارند .
کد خبر: ۸۶۸۱۳۶۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص اقدام اخیر سازمان زیباسازی شهر تهران درباره طرح "نگارخانه ای به وسعت یک شهر" گفت: در سال گذشته هم من تذکری را در این خصوص دادم که حاوی نکاتی بود.

وی با اشاره به تذکرات خود درخصوص این اقدام افزود: منطق کارشناسانه اقتضا می کند نگارخانه در محیطی آرام، ساکت و با چینش آثاری محدود صورت گیرد تا علاقه مندان، این نوع آثار را در سکوت و شرایطی مناسب ملاحظه کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: هیچ منطقی تأیید کننده این نیست که آثار برجسته هنری را در معرض عمومی و در مکان پر سر و صدای ماشین ها و تردد بزرگراه ها قرار دهیم که مخاطبان هیچ فرصتی برای متوقف شدن و تفکر  نداشته و فقط برای چند ثانیه از مقابل آن عبور کنند؛ این آثار باید در راستای فرهنگی در بوستان ها که محل تأمل افراد هست انجام شود.

وی اضافه کرد: نکته بعدی در تذکری که دادم اینکه اگر 15 درصد ابزار های تبلیغاتی، سهم کار فرهنگی است پس مسئولان باید اقدامات فرهنگی در شهر را مطابق با اولویت های گفتمانی نظام تنظیم کنند؛ البته هزینه کارهایی که در سال گذشته انجام گرفت به میلیارد رسید که عدد واقعی را هم اعلا م نکردند؛ لازم به ذکر است که این تذکرات جدی گرفته نشد و پاسخ هم قانع کننده نبود.

شاکری تأکید کرد: من مجدداً امسال هم این تذکر را دادم که هیچ دلیل و منطق کارشناسانه ای برای این کار وجود ندارد؛ در حال حاضر در مناسبت ایام شعبان و سالروز فتح خرمشهر هستیم که مردم می خواهند تفکر و آثار مهدوی را ملاحظه کنند، اما متأسفانه سازمان زیباسازی به نصب یک سری از تابلو ها که اصلاً مفهومی هم ندارند و مکاتب منسوخی اند و با مخاطب ارتباط برقرار نمی کنند اقدام کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تصریح کرد: حتی برخی از این آثار در شهر شائبه مطرح کردن برخی از کشورها را دارند که در خصومت با ما هستند یا برای دوره دیگری است که حرف گفتنی در این دوره ندارند.

شاکری یادآور شد: من امسال هم این مسائل را در جلسه ای که تشکیل شد بیان کردم، این تخطی که سازمان زیباسازی شهر تهران انجام می دهد قابل قبول نیست؛ یک ماه در میدان ولیعصر ماکت 3 میمون بازیگوش را گذاشتند که در توجیه آن هم گفتند امسال سال میمون است، که البته هیچ مبنای عقلی نداشت و حرف های خرافی است؛ لذا فردا حتماً در جلسه شورای شهر تذکر شدید به شهردار تهران را خواهم داد که نسبت به تفکری که به مطالب و ارزش های ما بی اعتناست تصمیم جدی را اتخاذ کند.

ارسال نظرات