عضو کمیسیون مجلس در گفتگو با بسیج:

بانک ها برای پرداخت وام ازدواج اقدام عملی داشته باشند

میرمحمدی: الزام قانونی برای پرداخت وام ازدواج وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۸۱۳۱۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

سید محمدحسین میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره افزایش وام ازدواج از 3 به 10 میلیون گفت: الزام قانونی برای پرداخت وام ازدواج  وجود دارد و دولت و دیگر دستگاه‌ها موظفند تا این قانون را اجرا شود. بانک ها باید در پرداخت تسهیلات برای ازدواج جوانان اقدام عملی داشته باشند حتی با این که در حال حاضر نظام بانکداری دچار نابسامانی و محدودیت‌های زیادی قرار دارد ولی با یک برنامه ریزی دقیق و یک سیاست مناسب می توانند به این مهم دست پیدا کنند.

میرمحمدی همچنین درباره اقساط وام های ازدواج خاطرنشان کرد: واضح است که جوانانی که برای گرفتن وام اقدام می کنند طبیعتا پشتوانه مالی ندارند و زندگی خود را با حداقل حقوق آغاز می‌کنند، به همین دلیل بانک ها هم باید برای حمایت از جوانان و تعیین کردن اقساط وام ازدواج هوشمندانه عمل کنند تا این بار سنگین از جوانان برومند ما برداشته شود.

وی در ادامه افزود: در وام 3 میلیونی پاره‌ای از مشکلات بر سر راه جوانان وجود داشت اعم از داشتن ضامن های متعدد یا کاغذبازی‌هایی که مانع می‌شد تا یک شخص واجد شرایط وام تعلق گیرد. اگر این موانع برطرف شود می‌توانیم به اجرای قانون و پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج هم امیدوار باشیم.
ارسال نظرات