خبرهای داغ:
گروهی از پزشکان بسیجی متخصص و متعهد وارد روستای سرحانیه خرمشهر شدند، درمانگاه امام حسین (ع) از همان ساعات نخست روز یکشنبه میزبان جمعیت گسترده روستاییان بود؛ آن‌هم با چهره‌هایی بانشاط که گویی دنیا را به آن‌ها هدیه داده‌اند.
کد خبر: ۸۶۸۱۲۴۶
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خرمشهر،در حالی‌ که بنا بر اظهار نظر نخبگان خرمشهری در هفته‌های اخیر برنامه‌های ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر خروجی خاصی برای مردم خرمشهر نداشته است پزشکان جهادگر خوزستانی با حضور در منطقه محروم سرحانیه خرمشهر طعم این پیروزی سال61 را برای مردم خرمشهر زنده کردند.

پزشکان جهادگر بسیج جامعه پزشکی خوزستان دارایی خود را در طبق اخلاص قرار داده و برای همراهی با مردم محروم خرمشهر در سی و چهارمین جشن پیروزی عازم مناطق محروم این شهر شدند.

از هفته‌ها پیش خبر حضور پزشکان جهادگر در منطقه محروم سرحانیه خرمشهر واقع در جاده شلمچه در فضای شهر پیچید و در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد تا اینکه در صبح یکشنبه دوم خردادماه انتظارها به سرآمد.

صبح یکشنبه دوم خردادماه گروهی از پزشکان بسیجی متخصص و متعهد وارد خرمشهر شده و در درمانگاه امام حسین (ع) منطقه سرحانیه خرمشهر استقرار یافتند، درمانگاه امام حسین (ع) از همان ساعات نخست روز یکشنبه میزبان جمعیت گسترده روستاییان بود؛ آن‌هم با چهره‌هایی بانشاط که گویی دنیا را به آن‌ها هدیه داده‌اند.

ادای دین به مردم محروم روستاهای خرمشهر

دکتر منصور رامی از پزشکان جهادگر داوطلب خرمشهری است که درباره حضور خود در این اردوی جهادی می‌گوید: من خرمشهری هستم و وظیفه من است که به مردم شهرم خدمت‌رسانی کنم، از 54سال سابقه کاری که دارم 45سال را در خرمشهر بودم.

وی می‌افزاید: 8سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی بودم، من اهل این شهر هستم و باید دین خود را به این شهر ادا کنم همه در قبال خرمشهر و مردمانش دین بر گردن دارند که باید دین خود را ادا کنند.

این پزشک جهادگر خرمشهری عنوان می‌کند:مردم روستای سرحانیه خرمشهر بیش از دیگر مناطق آسیب دیدند چراکه نخستین نقطه حمله دشمن شلمچه و روستاهای شلمچه بود که سرحانیه را شامل می‌شود، نخستین خانواده‌هایی که در جنگ آواره شدند همین روستاهای شلمچه بودند.

رامی اظهار می‌کند: واقعاً باید به این مردم محروم کمک کرد، هرچه انجام بدهیم کم است.

تقدیر از حرکت پزشکان جهادگر

خانم سیلاوی از مراجعه‌کنندگان به درمانگاه امام حسین (ع) است که می‌گوید: از حضور پزشکان جهادگر قدردانی می‌کنیم، واقعاً خیلی خوب است از آن‌ها ممنون هستیم که به یاد ما بودند.

وی می‌افزاید: جنگ به ما طعم بدبختی، فقر و گرسنگی را چشاند، در جنگ زمین، نخلستان، خانه و خانواده خود را از دست دادیم بعد از بازگشت به روستاها دیگر برای شروع یک زندگی عادی چیزی برایمان نمانده بود.

ابراز خوشحالی از درمان رایگان

خانم حمیداوی از دیگر بانوان جوان منطقه سرحانیه است که با ابراز خوشحالی از این مجموعه درمانی رایگان عنوان می‌کند: من تازه ازدواج‌کرده‌ام و همسرم کارگر بنایی است مدت‌ها بود که از قلبم درد داشت اما به همسرم نمی‌گفتم چون می‌دانستم که تحت‌فشار مالی است.

وی بیان می‌کند: وقتی خبر حضور پزشک متخصص و دستگاه نوار قلب را به ما دادند خوشحال شدیم و اکنون در نوبت ویزیت ایستادم ممنونم که بسیجی‌ها در سوم خرداد به یاد ما بودند این بهترین هدیه بود.

کم نبودند مراجعه‌کنندگانی که لبخند بر لبانشان جاری بود، درب اتاق پزشکان ایستاده بودند تا نوبت آن‌ها فرارسد ولی انگار این ایستادن‌ها دیگر خسته‌کننده نیست، انگار امروز قامت مردم محروم روستایی خرمشهر مانند روزهای مقاومت مردمی سال 59 استوار ایستاده است.

استقبال روستاییان خرمشهری از پزشکان جهادگر

کامران سالمی رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر بیان می‌کند: در اقدامی مشترک تحت نظر بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان 500کارت جهت ویزیت رایگان میان روستاییان مناطق محروم خرمشهر توزیع شد که خوشبختانه از صبح امروز شاهد استقبال روستاییان از پزشکان جهادگر بودیم.

وی می‌گوید: تمام مراحل درمانی روستاییان اعم از ویزیت، دارو، آزمایش، نوار قلب و سایر موارد به‌صورت رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی پیگیری می‌شود، این آمادگی در سایر مراکز درمانی خرمشهر و آبادان وجود دارد که سایر روستاییان مشمول این طرح که نیاز به طی مراحل درمانی بیشتر دارند به‌صورت رایگان مراحل درمانی خود را طی کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر تصریح می‌کند: برنامه و طرح‌هایی برای درمان مردم کم برخوردار مناطق محروم خرمشهر داریم که در جلسات تخصصی حتماً آن‌ها را با مسئولان ارشد بهداشت و درمان منطقه مطرح می‌کنیم.

ویزیت رایگان 500 روستایی کم برخوردار خرمشهری

سرهنگ پاسدار عبدالنبی عبیداوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: خوشبختانه اعزام گروه پزشکی تخصص و فوق تخصص به منطقه محروم سرحانیه خرمشهر هم‌زمان با سالروز میلاد امام عصر (عج) و سالگرد آزادسازی خرمشهر با همکاری مسئولان بهداشت و درمان و ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر محقق شد.

وی می‌افزاید: در این اعزام 25پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های ارولوژی، جراحی، اطفال، داخلی، زنان و زایمان، ارتوپدی، گوش، حلق و بینی همچنین برخی دیگر از رشته‌ها است.

جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) استان خوزستان بیان می‌کند: در 3هفته اخیر با همکاری شبکه بهداشت و درمان خرمشهر اقدام به‌گزینش بیماران براساس وضعیت مالی و بیماری آنان کردیم و برای آنان کارت‌هایی صادر شد تا روز یکشنبه هم‌زمان با استقرار گروه پزشکان جهادگر به درمانگاه امام حسین (ع) مراجعه کنند.

وی اظهار می‌کند: بیش از 500کارت برای روستاییان کم برخوردار خرمشهری صادر شد اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به مراجعه روستاییان فاقد کارت این میزان به 600یا 700نفر افزایش یابد و فعالیت این گروه تا پایان وقت یکشنبه ادامه دارد.

سرهنگ عبیداوی عنوان می‌کند: وظیفه ذاتی بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان برگزاری اردوهای جهادی است بدون شک برای حضور مجدد پزشکان جهادگر در مناطق محروم خرمشهر برنامه‌ریزی می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها