خبرهای داغ:
یکتولیدکننده نان صنعتی در خوزستان گفت: دولت در صنعت آرد و نان باید به دنبال وظایف نظارتی خودباشد و به عنوان ناظر بر فعالیت این بخش‌ها وارد عمل شود و تمام مسئولیت‌ها و مدیریت این صنعترا به بخش خصوصی واگذار کند.
کد خبر: ۸۶۸۱۲۴۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

اصغر شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، منطقه خوزستان، اظهار کرد: معتقدیم هنگامی که دولت به عنوان ناظر فعالیت کند و وظایف به بخش خصوصی واگذار شود، شاهد ارتقاء کیفی محصولات تولید‌شده خواهیم بود و در صورت خطا دولت می‌تواند با متخلفین نیز برخورد کند.

وی افزود: دخالت‌های دولت در بخش آرد، نان، خرید و توزیع گندم موجب شده است تا کارخانه‌های تولید آرد این مسأله را بهانه قرار دهند و به تولید آرد کم‌کیفیت بپردازند و دلیل آن را کیفیت پایین گندم ارائه‌شده از سوی دولت بیان کنند.

شهریاری تصریح کرد: وقتی مسئولیت‌ها در حوزه آرد و نان به بخش خصوصی سپرده شود، شاهد افزایش کیفیت و رقابت میان تولیدکنندگان آرد و نان خواهیم بود. همچنین این مسأله روی قیمت تمام‌شده این محصولات نیز مؤثر است و باعث می‌شود تا تولیدکنندگان برای فروش بیشتر محصولات خود نرخ‌ها را کاهش دهند.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل معاون اول رییس جمهور مبنی بر آزادسازی نرخ آرد و نان که قرار بود در سال 93 اجرایی شود، باید قیمت آرد و نان در 3 مرحله به تدریج آزاد می‌شد اما متأسفانه نرخ این محصولات فقط اندکی افزایش یافت و هیچ تلاشی برای اجرایی شدن آن بخشنامه نشد؛ بنابراین مشکلات در حوزه آرد و نان همچنان پابرجا است.

شهریاری با بیان این‌که اجرایی شدن بخش‌نامه آزادسازی نرخ نان و آرد، افزایش کیفیت محصولات و ایجاد رقابت مناسب میان تولیدکنندگان را به دنبال دارد، گفت: همچنین اجرای این بخشنامه موجب می‌شود که دولت تنها به وظایف نظارتی خود در این زمینه عمل کند.

مدیرعامل کارخانه نان اکسین خوزستانخاطرنشان کرد: اگر دولت بتواند این حوزه را به خوبی ساماندهی کند، بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان حل خواهد شد و همچنین شاهد ارتقاء کیفیت آرد و نان تولیدی خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها