مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: در آموزش و پرورش نظام جامع برنامه ریزی را مستقر کردیم تا مدارس به سمت کارآفرینی سوق داده شوند.
قاسمی درباره پژوهش محوری مدارس عنوان کرد: مدرسه پژوهش محور یکی از اولویت های برنامه های های این اداره کل است.
وی خاطرنشان کرد: طرح مدارس پژوهش محور در سال 93 و 94 در 11 مدرسه مازندران به عنوان پایلوت اجرا شد که این رقم در مدت زمان مشابه در سال جاری به 98 مدرسه رسیده است.
قاسمی ابراز امیدواری کرد: تا دو سال آینده نظام پژوهش محوری در تمامی مدارس استان اجرایی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، تغییر نگرش، تشویق و ایجاد فرصتهایی مناسب از طرف معلمان و مدارس نسبت به دانش آموزان را در بهتر اجرا کردن این طرح موثر دانست و تصریح کرد: در جشنواره تولید موتورهای الکترونیکی توجه ویژه ای به این مهم شده است و میزان مشارکت در این جشنواره نسبت به گذشته 2 برابر شده است.
وی گفت: کارگروه پژوهش و شورای برنامه ریزی به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرده اند.
قاسمی تاکید کرد: با اجرای این طرح به سمت تفکر،کنشگری و پژوهش در دانش آموزان خواهیم رفت.
وی درباره شاخص رتبه بندی طرح مدارس پژوهش محور در کشور، اظهار کرد: مازندران در طرح مدارس پژوهش محور در زمره سه استان برتر کشور است.
این مسئول تاکید کرد: معلمان با تکیه بر پژوهش محوری به انتقال دادن روش های تفکر می پردازند.
قاسمی عنوان کرد: سهم تحقیقات 31 درصد از تولید ناخالص ملی است و اگر تولید ناخالص ملی مبتنی بر تحقیقات استوار باشد سود دهی بالا خواهد رفت.
وی همچنین افزود: اگر مدیریت حوزه های تولیدی بر مبنای پژوهش نباشد دستگاه های مولد زیان ده خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیش از 60 درصد توسعه را عامل نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: مدارس ما با تولید نیروهای انسانی کارامد سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی را افزایش خواهند داد.
انتهای پیام/ع
منبع: ایسنا