جوان فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با "بسیج":

مهمترین عامل موفقیت بنده در کسب و کار اجرای طرح اقتصاد مقاومتی بود

یک جوان فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه کسب درآمد، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج دانست.
کد خبر: ۸۶۸۱۱۸۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، روح الله جلایری جوان فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی در شهرستان رشتخوار در رابطه با دریافت وام های اقتصاد مقاوتی بسیج و توسعه طرح خود در روستا سعادت آباد این شهرستان به خبر نگار ما گفت: توجه کردن به طرح های اقتصاد مقاومتی از سوی جوانان علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاهای محروم و کم برخوردار کمک خواهد کرد، از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور با توجه به اوضاع کنونی و تحریم های ظالمانه که دشمن بر میهن عزیزمان تحمیل کرده است، خواهد شد.

روح الله جلایری جوان ۲۸ ساله اهل روستای سعادت آباد رشتخوار مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه کسب درامد ، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید:  تحصیلات خود را در رشته کشاورزی به پایان رساندم و علاوه بر کشاورزی در روستا و کمک دست پدر بودن در امورات کشاورزی با استفاده از وام های اقتصاد مقاوتی بسیج برای برادر و پسر عمویم نیز ایجاد شغل کردم.

روح الله و پسر عمویش رضا از جمله جوانان تحصیل کرده و فعال بسیجی در شهرستان رشتخوار هستند که طعم محرومیت را در روستای خود لمس کرده اما برای جلوگیری از مهاجرت خود به شهرهای بزرگ برای ایجاد اشتغال و تشویق دیگر جوانان اقدام به فعالیت در زمینه پرورش قارچ در روستا کردند که در طرح خود نیز تا کنون بسیار موفق بوده اند.

در ادامه پسر عموی روح الله از خشکسالی های چند سال اخیر در منطقه رشتخوار و بیکاری در سطح این شهرستان گفت و افزود: شرایطی که اکنون در منطقه حاکم است،و همچنین با خشکسالی های چند سال اخیر کشاورزی حدود چند سال است در سطح شهرستان از رونق خوبی برخوردار نیست که از این رو تصمیم به ایجاد اشتغال های دیگر و استفاده از طرح های اقتصاد مقاوتی نمودیم.

این دو جوان فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی در ادامه از توسعه طرح خود خبر دادند و یادور شدند: با استفاده از وام ۳۰۰ میلیون ریالی طرح اقتصاد مقاوتی بسیج شهرستان هنوز نیز در ادامه توسعه طرح نیازمند توجه ویژه مسئولین در شهرستان هستیم چرا که با گسترش این طرح میتوان هنوز برای جوانان این روستا ایجاد شغل نمود.

روح الله جلایری از مشکلات برخورد دوره های پرورش قارچ با دیگر فعالان شهرستان در این حوزه گفت و اذعان داشت: با توجه به فعالیت برخی دیگر از جوانان در سطح شهرستان در زمینه پرورش قارچ موجب برخورد دوره برداشت محصول با یکدیگر میشویم که همین امر سبب کاهش فروش محصول در سطح شهرستان شده و برای فروش محصول تولیدی باید هزینه برای صادر کردن قارچ به مشهد پرداخت کنیم که این موضوع سبب پایین امدن کیفت محصول نیز میشوند، مسئولین فعال در این حوزه اگر برنامه ریزی های خوبی در زمینه دوره های پرورش قارچ با دیگر فعالان در سطح شهرستان داشته باشند این مشکل نیز رفع خواهد شد.

وی در ادامه از رعایت نکات کامل بهداشتی در رابطه با پرورش این محصول گفت و خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه تولید و پرورش قارچ  کاملا در یک فضای ارگانیکی صورت می پذیرد، طبیعتاً باید از محیطی پاک و بدون ارتباط با فضای بیرون برخوردار باشد.

روح الله و پسر عمویش که در حال حاضر در روستای سعادت آباد رشتخوار زندگی می کند، محیط بکر و ساکت روستاها را از بهترین مکان ها برای اجرای طرح های متنوع در زمینه اقتصاد مقاومتی میداند و به دیگر جوانان شهرستان توصیه کردند: جوانان تحصیل کرده در سطح شهرستان باید این را بپذیرند، که همه چیز کار دولتی و استخدام شدن نیست، با تحقیق و پشتکار و فعال کردن ذهن کارآفرین میتوان با دریافت تسهیلات کم سود و زود بازده غولی که از بیکاری در ذهن خود ساخته اند را شکست دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها