خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه بسیج بقیةالله(عج) شیراز:

توجه به نیازهای جوانان برای جذب آنان به مساجد ضروری است

دوستدار با تأکید بر لزوم جذب جوانان به مساجد گفت: یکی از راه‌های اصلی جذب جوانان به مسجد برآورده شدن نیازهای گوناگون آنان به واسطه مسجد و حضور در آن است.
کد خبر: ۸۶۸۱۰۵۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲
محمد جعفر دوستدار، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در کارگاه آموزشی طرح سفیران نور که در راستای طرح «مسجد ما» برگزار شد، با اشاره به جایگاه مسجد گفت: در تاریخ دین مبین اسلام، مسجد پایگاه حکومت اسلامی بوده است به‌طوری که مهم‌ترین اتفاقات و تصمیمات در طول تاریخ در این پایگاه‌ها رخ داده است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نیز ریشه در مساجد داشت، افزود: در واقع همین جوانان مسجدی بودند که با قیام خود توانستند نهال انقلاب اسلامی را غرس کرده و آن را تقویت کنند تا امروز تبدیل به یک شجره طیبه شود.

دوستدار اظهار کرد: با توجه به نقش‌آفرینی عمیق دین در ایجاد تشکل‌های اجتماعی است که موجب شده تا اسلام در ابتدای نظام دهی سازمان دینی خود، تأسیس مرکز تجمع عمومی مسلمانان را با نام «مسجد» در اولویت قرار داده و اجتماع در آن را به نیکوترین وجه ستوده و شدیدترین تأکیدات را در راستای حفظ این سنگرهای توحیدی ابراز داشته است.

دوستدار در ادامه با تأکید بر لزوم جذب جوانان به مساجد عنوان کرد: جوانان قشر انرژیک و پرتحرک جامعه هستند که می‌توانند در تغییرات بزرگ سهیم بوده و روندی صعودی یا نزولی در همه جهات به جامعه دهند. این جوانان هستند که آینده هر ملتی را رقم می‌زنند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز عنوان کرد: یکی از راه‌های اصلی جذب جوانان به مسجد برآورده شدن نیازهای گوناگون آنان به واسطه مسجد و حضور در آن است البته نیازهایی که یک جوان و نوجوان داراست به راحتی قابل شناسایی بوده و بیشتر آن‌ها به واسطه برنامه‌ریزی و مدیریت مدیران دلسوز قابل برآورده شدن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح «مسجد ما» در این ناحیه از سپاه اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح کارگاه آموزشی برای سفیران و مبلغان نماز برگزار شده است تا بتوان راهکارهای مناسب و خوبی برای جذب جوانان به مسجد و نماز ارائه کرد.

دوستدار از راه‌اندازی کانال تلگرامی این طرح در فضای مجازی خبر داد و گفت: همچنین تلویزیون شهری سپاه ناحیه بقیةالله(عچ) در ابتدای خیابان ۹ دی شیراز راه‌اندازی شده است که به‌صورت رایگان می‌تواند تبلیغات فعالیت‌های فرهنگی مساجد در قالب این طرح را پخش کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها