جوانی در گفت‌وگو با «بسیج»:
این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه توسعه برجام به منطقه در واقع به معنای پذیریش تروریست بودن حزب الله است،‌افزود: اینکه مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشات تاکید دارند که مذاکره با آمریکا فقط باید منحصر در مساله هسته ای باشد به همین دلیل است که در حوزه منطقه ای نمی توان وجه اشتراکی بین سیاست های ایران و آمریکا پیدا کرد.
کد خبر: ۸۶۸۱۰۱۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری بسیج با اشاره به اظهار نظر اخیر عباس عراقچی معاون وزیر خارجه مبنی بر اینکه «الگوی مذاکرات و رویکرد برد -برد که در حل مساله هسته ای ایران دنبال شد می تواند در سایر مسائل منطقه همچون سوریه، یمن و عراق به کار گرفته شود.» گفت: وقتی طرف مقابل به وعده های خود عمل کرده است چه طور می توان عنوان کرد که برجام تاکنون برد - برد بوده است؟

وی با بیان اینکه هدف اصلی از مذاکرات هسته ای لغو یکجای تحریم ها بوده است که عملی نشده است، ادامه داد:‌ به نظر من این نگاه که برجام الگوی قابل تعمیم آن هم به اوضاع منطقه ای است کاملا نادرست است.

جوانی با اشاره به اینکه مساله هسته ای قابلیت مذاکره را داشت چرا که غرب از ابتدا بهانه داشت که ایران دنبال سلاح هسته ای است اما با برخی محدودیت ها می شد این شائبه برطرف شود، افزود:‌ اما در قضیه منطقه باید در نظر داشته باشیم که آمریکا به دنبال سلطه است و ما مخالف سلطه! آمریکا به دنبال دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی است اما ایران به دنبال حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و از این رو می توان گفت سیاست های ایران و آمریکا در منطقه 180 درجه با هم تفاوت دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه توسعه برجام به منطقه در واقع به معنای پذیریش تروریست بودن حزب الله است،‌ افزود: اینکه مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشات تاکید دارند که مذاکره با آمریکا فقط باید منحصر در مساله هسته ای باشد به همین دلیل است که در حوزه منطقه ای نمی توان وجه اشتراکی بین سیاست های ایران و آمریکا پیدا کرد.

جوانی در پایان خاطرنشان نمود: از این منظر می تواند گفت طرح تعمیم برجام به منطقه کاملا بی مبنا و اساس است.

ارسال نظرات