این کارشناس مسایل سیاسی گفت: باید توجه داشته باشیم که الگوی برجام برد - برد نبوده است و از سوی دیگر هم امکان تعمیم این الگو به کشورهای منطقه وجود ندارد.
کد خبر: ۸۶۸۱۰۱۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

بابک حمزه کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  خبرگزاری بسیج با اشاره به اظهار نظر اخیر عراقچی مبنی براینکه «الگوی مذاکرات و رویکرد برد -برد که در حل مساله هسته ای ایران دنبال شد می تواند در سایر مسائل منطقه همچون سوریه، یمن و عراق بکارگرفته شود.»، گفت: واقعا مشخص نیست آقای عراقچی بر اساس چه استدلال و منطقی این سخن را به میان آورده است.

وی با اشاره به اینکه این فرضیه دارای دو نقص جدی است گفت: اول باید توجه داشته باشیم که الگوی برجام برد - برد نبوده است و از سوی دیگر هم امکان تعمیم این الگو به کشورهای منطقه وجود ندارد.

حمزه با بیان اینکه مذاکره با آمریکا در مسائل منطقه ای در واقع به معنای پذیرش سلطه و نفوذ است، ادامه داد: به نظر من این سیاست می تواند به جد به وجهه توام با اقتدار ایران لطمه وارد سازد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کنیم یکی از مهمترین اهداف آمریکا از مذاکره با ایران شکستن وجه الگویی ایران برای کشور های منطقه است، گفت: اینکه کشورهایی همچون سوریه، عراق و لبنان به این نتیجه برسند که ایران قصد دارد تا درباره منافع خودش با آمریکا در خصوص منطقه معامله کند می تواند آسیب های جدی به نفوذ سیاست منطقه ای ایران وارد آورد.

ارسال نظرات